SOSTENIBILITAT

CaixaForum Barcelona presenta a Barcelona els petits tresors del Museo del Prado

Temps de Lectura: 5 minutos

Avatar

CaixaBank

29 Juliol, 2014


Des del 16 de juliol i fins el proper 5 de gener es podrà visitar a Barcelona una exposició singular. L’Obra Social de “la Caixa” proposa una aproximació diferent als fons d’un dels museus més importants del món, el Museo Nacional del Prado, reunint un total de 135 obres en petit format. Quadres de gabinet, esbossos preparatoris, petits retrats, relleus i escultures de dimensions reduïdes són l’essència de La bellesa captiva. Petits tresors del Museo del Prado, un recorregut a través dels segles on la intimitat cobra un protagonisme especial.

Des de la religió i la vida quotidiana a la baixa Edat Mitjana fins els àmbits privats del segle XIX, l’exposició repassa a través de set seccions no només la història de les col·leccions del Museo del Prado, sinó també la historia de la intimitat a l’art. Moltes de les peces que es podran admirar a CaixaForum Barcelona mai no han estat destinades a ser exposades al gran públic; formaven part de col·leccions particulars o bé constituïen esbossos preliminars dins dels procés creatiu d’obres de majors dimensions dels grans mestres.

CaixaForum Barcelona exposa 135 obres en petit format dels fons del Museo del Prado

Peter Paulus Rubens. Diana i les seves nimfes caçant, 1636-37
Oli sobre taula, 27,7 x 58 cm
Arxiu fotogràfic. Madrid, Museo Nacional del Prado

Poques vegades l’espectador podrà tenir el privilegi de contemplar en directe petites joies de pintors tan excepcionals com El Bosco, Velázquez, Rubens o Goya, mestre indiscutible de la pintura en petit format. Obres d’aquestes característiques, encara tan lligades al període històric que representen, provoquen una empatia torbadora en el visitant, que tindrà la sensació d’haver-se colat als diferents períodes de la historia de l’art per la porta del darrere.

Quadres de Crist, la Verge i els sants s’arrengleren al costat dels turments de El Bosco, el dinamisme de Rubens es contraposa a la minuciositat de Brueghel el Vell i paisatges de l’escola italiana contrasten amb les obres que decoraven les parets de la burgesia del segle XVII. Tot amb una única finalitat: subratllar la bellesa captiva d’aquest art privat, personal i íntim que va néixer per a ser viscut.

Vols estar al dia de totes les novetats? Segueix a @CaixaForum_CAT a Twitter.

Accepto les condicions d'ús.