INNOVACIÓ

La tecnologia wearable protagonista del MWC 2016

Temps de Lectura: 5 minuts

La tecnologia wearable protagonista del MWC 2016
Avatar

CaixaBank

22 Febrer, 2016


Avui dilluns s’inaugura a Barcelona el Mobile World Congress (MWC), considerada la fira tecnològica més important del món en el seu àmbit. L’esdeveniment reuneix a les principals empreses i professionals del sector de les telecomunicacions mòbils com Mark Zuckerberg, que donarà una conferència per tercer any consecutiu.

Dins les àmplies innovacions a les quals el MWC ja ens té acostumats, aquest any el congrés acollirà novament un dels mercats més emergents i potents del sector tecnològic: els wearables. que disposaran d’un pavelló propi en què grans marques presentaran les seves últimes novetats.

Durant l’any 2015, gairebé 40 milions de nord-americans van utilitzar algun tipus de dispositiu mòbil wearable com ara smartwatches, polseres de fitness, etc., amb un augment del 57,7% respecte al 2014. D’altra banda, més de 275 milions de wearables es vendran aquest any d’acord amb la consultora Gartner. Tot indica que la tendència continuarà a l’alça el 2016 i se’n seguirà incrementant l’ús en els propers anys; es calcula que uns 81,7 milions d’adults utilitzaran aquest tipus de tecnologia el 2018.

Encara que inicialment el mercat dels wearables no va tenir una acceptació tan gran com el dels smartphones, la tendència ha canviat i les grans marques estan apostant fort per aquesta tecnologia. El repunt es produeix en tots els sectors, des d’ulleres a polseres intel·ligents que ens controlen el pols i el son fins a cascos de realitat virtual. Tot indica que el 2016 serà l’any de l’enlairament d’aquestes tecnologies, que tindran en l’àmbit de l’oci i de l’empresa els seus principals mercats.

Els wearables que s’utilitzen per controlar la nostra activitat diària evolucionaran en el futur fins al punt de transformar també la banca on-line. Per exemple, podràs fer operacions bancàries o pagaments mòbils i tindràs millors accessos i seguretat. De fet, segons un estudi llançat per Juniper Research, el número d’aplicacions de banca on-line a què es podrà accedir a través d’un smartwatch passarà dels 10 milions el 2017 a més de 100 el 2020.

Cada vegada són més els grans bancs que aposten pels wearables. Un exemple és el cas de CaixaBank, que ha creat una aplicació per a Apple Watch en què els clients poden cercar les oficines i els bancs més pròxims. A més, tenen la possibilitat de consultar tota la informació de l’oficina, així com l’horari, les característiques d’accessibilitat o el telèfon de contacte.

Però no només la banca se suma a aquesta tecnologia. Les empreses no volen perdre’s el mercat que representen els wearables i s’estan esforçant cada vegada més per presentar productes nous i innovadors. Apple vol repetir el domini del mercat que va tenir durant gran part de l’any passat gràcies al seu Apple Watch i s’espera que la segona generació aconsegueixi el mateix aquest any. Un altre exemple és Fitbit, la prestigiosa firma nord-americana especialitzada en fitness, que recentment ha presentat el seu model Fitbit Blaze, un wearable capaç de controlar l’activitat física a més de notificar les alertes de trucades, missatges de text i calendari.

Tot apunta que els wearables seran cada vegada més útils: han arribat a les nostres vides per quedar-s’hi.

El primer banc només mòbil per a millennials al MWC 2016

A la fira del mòbil més important del món no podia faltar el banc que funciona únicament des del mòbil i aplicacions de xarxes socials: imaginBank. Dimecres 24 de febrer a les 10 h al pavelló número 8, CaixaBank durà a terme la presentació d’aquest nou servei que ha revolucionat la banca mòbil.

Accepto les condicions d'ús.