INNOVACIÓ

Cinc fortaleses tecnològiques de la banca

Temps de Lectura: 5 minutos

Cinc fortaleses tecnològiques de la banca
Avatar

CaixaBank

20 Juny, 2017


La tecnologia avança a un ritme tan vertiginós que ja no és aquesta la que s’adapta a nosaltres, sinó les persones i les companyies les que ens emmotllem a la seva evolució constant.

La banca no és una excepció. L’últim informe Banking Technology Visión de la consultora Accenture recull cinc fortaleses tecnològiques bancàries actuals, cinc claus que el sector ha d’interioritzar per millorar els processos interns i, sobretot, l’experiència del client.

“Les entitats que prenguin la iniciativa trobaran un lloc al centre del seu nou ecosistema, mentre que les que no ho facin s'arrisquen a quedar-se enrere”

1. Un nou portaveu: la intel·ligència artificial

Vehicles autònoms, chatbots, traduccions en temps real… La intel·ligència artificial té cada vegada més protagonisme. Aquesta tecnologia serà la nova cara de les companyies i marcarà el rumb de com seran les interaccions del futur. En el nostre sector, passarà a ser una línia d’acció central que requerirà un nivell d’estratègia i inversió adequat.

2. Ecosistemes de negoci

Aquesta idea es fonamenta en col·laborar amb un ampli espectre d’empreses més enllà del sector bancari. En altres paraules, associar-se amb tercers per millorar la proposta de valor. Per exemple, trobar un partner per poder utilitzar i monetitzar totes les dades d’una entitat. Qui sàpiga adaptar-se millor no només aconseguirà transformar la seva cartera de negoci, sinó també modular les pròpies dinàmiques del mercat.

3. Humanitzar el disseny

Les experiències digitals dissenyades per i per a les persones són clau en l’economia digital. Segons l’informe, el 80% dels professionals entrevistats creu que les organitzacions necessiten entendre no només on està la gent, sinó on vol estar. En paraules de Fernando Rufilanchas, managing director de Serveis Financers d’Accenture Espanya, “els bancs, en el seu futur immediat, han de personalitzar”. Personalitzar el tracte i els punts d’interacció de l’usuari digital, concepte que CaixaBank ha posat al centre amb les seves Oficines A i Store.

4. Mercats de talent

Aplicar la tecnologia per millorar la relació amb el client no és suficient si no es fa també amb els empleats. El nou perfil de treballador millennial té unes aspiracions diferents i, per tant, es necessiten estratègies de gestió del talent innovadores. Una de les claus que Accenture dona en el seu informe és la utilització de la intel·ligència artificial per a la captació i retenció del talent. Finalment, assenyala Rufilanchas que els bancs cada vegada cerquen més perfils digitals i que “en un termini de temps curt demandaran llocs de treball que encara no existeixen”.

5. Nous temps, noves regles

La irrupció de dinàmiques trencadores com les API o el blockchain pot actuar com a palanca d’una nova regulació, tal com indica el nostre CEO, Gonzalo Gortázar, en una de les seves últimes intervencions sobre transformació digital. El 75% dels directius entrevistats per Accenture coincideix a afirmar que no es pot esperar a veure el que passa. Com recull l’estudi, “les entitats que prenguin la iniciativa trobaran un lloc al centre del seu nou ecosistema, mentre que les que no ho facin s’arrisquen a quedar-se enrere”.

Les tecnologies estan trencant progressivament els paradigmes de la nostra indústria. Qui millor s’adapti serà qui lideri el canvi de les dinàmiques competitives del mercat. La carrera continua.

Accepto les condicions d'ús.