INNOVACIÓ

2018, l’any de la gran arrencada del pagament per mòbil

Temps de Lectura: 5 minutos

2018, l’any de la gran arrencada del pagament per mòbil
Avatar

CaixaBank

06 Juny, 2018


Abans ja hi havia hagut diversos intents, però no va ser fins al 1950 que les targetes de crèdit i de dèbit es van instaurar definitivament a la nostra societat. Aquestes, també conegudes com a diners de plàstic, van suposar una gran revolució per al consum a tot el món. Unes dècades més tard, concretament els anys 90, Internet va marcar un altre canvi radical en els hàbits de pagament, ja que et permetia comprar el que volguessis sense sortir de casa i a qualsevol hora del dia. Va ser en concret el 1994 que va tenir lloc la primera venda online de la història: una pizza!

Avui dia les targetes físiques es continuen renovant any rere any. Primer va ser la substitució de la banda magnètica per xips per al pagament contactless, una tecnologia que permet fer compres acostant la targeta al datàfon. De fet, només hem de recular vuit anys per recordar la primera experiència contactless en el projecte “Mobile Shopping Sitges 2010”, impulsat per CaixaBank, Telefónica i Visa Europe, un projecte pilot amb l’objectiu de desenvolupar i fomentar les compres amb telèfon mòbil.

Actualment això ja és més que una realitat i ens trobem davant una nova revolució en els hàbits de consum: el pagament mòbil. CaixaBank disposa de CaixaBank Pay, l’aplicació que permet fer el pagament mòbil. A més, l’entitat financera té diversos acords amb els socis més importants en aquest àmbit, com Apple Pay, Samsung Pay o Garmin Pay.

Però, com funciona aquest sistema de pagament? Gràcies a la connectivitat NFC (Near Field Communication), inclosa ja en molts smartphones. El 95% dels datàfons ja estan adaptats a aquesta tecnologia, però també cal disposar d’una aplicació de pagaments compatible amb l’entitat financera i que la botiga a què ens adrecem accepti aquest sistema com a mètode de pagament.

Pagar amb el mòbil, cada vegada més habitual

En aquest context de canvi, CaixaBank va apostar fortament pel sistema de pagament mòbil. Tant és així, que l’abril d’aquest any el 47% del total d’operacions de pagament amb mòbil a Espanya les han fet els 505.000 clients de CaixaBank que ja tenen vinculades les seves targetes a mòbils.

El creixement de l’entitat en pagament per mòbil és exponencial, ja que ha passat de 150.000 operacions l’abril del 2017 a 1,95 milions l’abril del 2018, amb un import mitjà per operació de 30 euros. A més, del gener al maig del 2018 els clients de l’entitat han fet més de 8 milions d’operacions. L’increment és tan considerable que Joan Morlà, el conseller delegat de CaixaBank Payments, preveu que “en quatre o cinc anys el 20% – 25% de les compres i reintegraments serà amb mòbil”. Així doncs, definitivament, el pagament per mòbil ha arribat per quedar-se.

Encara que Apple té una quota de mercat menor que els seus competidors principals i és la quarta marca més venuda a Espanya, els seus usuaris són els que paguen més amb el mòbil.

CaixaBank és un referent en innovació amb el desenvolupament de projectes que han marcat fites tecnològiques. Entre aquestes, la primera implantació comercial a Europa dels sistemes de pagament contactless, el llançament d’imaginBank o el desenvolupament de les primeres aplicacions d’intel·ligència artificial per a atenció al client.

Accepto les condicions d'ús.

Comentaris

Enviar comentari