ECONOMIA

Escoltar els millennials, una gran oportunitat per adaptar-se a les noves tendències

Temps de Lectura: 5 minutos

Escoltar els millennials, una gran oportunitat per adaptar-se a les noves tendències
Avatar

CaixaBank

07 Setembre, 2018


CaixaBank és, sens dubte, una de les empreses financeres que des de fa anys ha treballat per crear nous models de negoci adaptats a la transformació digital. L’objectiu: oferir els millors serveis als clients en qualsevol canal. Un dels més importants és el canal mòbil, una eina clau que permet oferir els continguts i serveis més innovadors als clients. Tenint en compte totes aquestes variables i el context tecnològic en què estem vivint, fa dos anys, CaixaBank va apostar per crear imaginBank, el banc només per a mòbils destinat a nadius digitals.

En llançar aquest innovador projecte, el gener de 2016, CaixaBank es va convertir en la primera entitat que posseïa un banc 100% digital.  Dos anys més tard, imaginBank ja té un milió d’usuaris i 120.000 clients operatius diaris. Però, quines són les lliçons apreses amb imaginBank fins al moment? El director de màrqueting de CaixaBank, Xavier Mas, ha estat l’encarregat d’analitzar-les en la cinquena entrega de Masterclass “imaginBank: two years’ on”, en col·laboració amb The Banker.

Segons Xavier Mas, són tres les lliçons principals que han après en aquests dos anys. “En primer lloc, el que he après és que, si satisfàs les necessitats dels clients, realment triomfaràs i això és el que hem fet amb imaginBank. En segon lloc, creiem que és molt important explicar molt bé a tota l’organització l’objectiu d’aquesta proposta tan atrevida. (…) I, finalment, hem après que, a imaginBank, comptem amb la millor plataforma per provar noves característiques i nous serveis que posteriorment podem adaptar a CaixaBank, el banc principal”, explica Xavier Mas.

El desembre de 2017, CaixaBank va voler donar un pas més enllà creant imaginCafé, una plataforma física situada al centre de Barcelona on es duen a terme nombroses activitats adaptades als clients millennials: música, conferències sobre emprenedoria, exposicions, etc. “Quan analitzem el comportament dels millennials, ens adonem que la publicitat tradicional no funciona del tot. Sabem que prefereixen i confien més en les recomanacions dels seus amics o d’influencers que en la publicitat tradicional”, explica Xavier, i afegeix que amb iniciatives com imaginCafé es vol crear una connexió amb el client perquè parli d’imaginBank com a molt  més que un banc.

Accepto les condicions d'ús.