ECONOMIA

CaixaBank se situa per primera vegada en el rànquing de les 500 marques més valuoses del món

Temps de Lectura: 5 minutos

CaixaBank se situa per primera vegada en el rànquing de les 500 marques més valuoses del món
Avatar

CaixaBank

13 Febrer, 2019


L’informe que cada any fa la consultora Brand Finance posiciona l’entitat bancària entre les marques més reconeixibles i amb més projecció per als propers anys.

En un dels assajos més brillants i seductors dels últims anys, Sàpiens. Una breu història de la humanitat, l’historiador israelià Yuval Noah Harari relata com les grans marques empresarials sorgeixen a partir de la imaginació humana i de la capacitat de col·laboració de centenars, milers de persones al voltant d’un ideal i uns objectius; en definitiva, la creença col·lectiva és el que construeix el valor d’una marca. Aquesta provocativa idea, portada a termes econòmics, és precisament el que mesura Global 500, un informe anual de la consultora Brand Finance que avalua les marques més valuoses del món en un exclusiu rànquing en què, per primera vegada, s’inclou CaixaBank.

Quin és el valor d’una marca?

Amazon, Apple i Google encapçalen la llista de les 500 marques més valuoses del món. No hauria de sorprendre a ningú la posició dels tres grans gegants tecnològics, autèntics motors de l’economia digital que donen feina a milers de persones a tot el món i els balanços de resultats de les quals milloren any rere any.

Però no són només el valor de les seves accions en borsa o els seus actius el que les situa al capdavant d’aquest rànquing, ho són també les perspectives de futur que aquestes marques tenen davant de si. Això té molt a veure amb la mateixa imatge que la marca projecta i amb les estratègies empresarials que adopta en cada moment. I en una economia clarament enfocada al desenvolupament tecnològic i la innovació, les marques que aposten per la transformació digital són les cridades a créixer en rellevància en els propers anys.

No en va, el sector tecnològic és el que té més presència en aquest rànquing —un 23,7% de les companyies classificades pertanyen a aquest sector—; en un segon lloc hi ha la banca, un sector al qual pertanyen el 13,6% de les marques més valuoses del món.

Així que la combinació de banca i tecnologia és una de les claus de l’economia del futur, un fet que han entès bé marques com CaixaBank. L’entitat bancària desenvolupa en aquests moments una ambiciosa estratègia de transformació digital que la portarà no només a ser més competitiva en el sector, sinó a oferir una experiència als seus clients completament nova i d’acord amb els ideals d’innovació actuals.

Juntament amb el desenvolupament tecnològic de l’entitat, la responsabilitat social se situa com un altre dels motors de CaixaBank que l’han impulsat a situar-se com una de les marques amb més projecció de futur.

Un rànquing molt competitiu

Com és de suposar, no resulta gens fàcil obtenir un lloc en un rànquing tan competitiu, en què pràcticament la meitat de les marques són dels Estats Units i un percentatge cada vegada més elevat —gairebé el 20% — són de procedència xinesa. De fet, de les economies europees, només França, el Regne Unit i Alemanya tenen un nombre important de marques en aquest rànquing, una dada que posa en context CaixaBank i les altres 7 marques espanyoles que aquest any se situen entre les 500 més valuoses.

“Una forta reputació de marca és un actiu valuós per a qualsevol negoci, cosa que permet més captació de clients, la seva satisfacció i fidelitat”, resumeix Steve Thomson, de Brand Finance.

Accepto les condicions d'ús.

POSTS RELACIONATS