L’aposta de CaixaBank pel running

05 Febrer, 2019

L’aposta de CaixaBank pel running


El running, això que abans se’n deia footing, i fins i tot abans, “sortir a córrer”, el practiquen, segons el Consell Superior d’Esports, gairebé cinc milions d’espanyols, que, el 2017, van córrer un total de 64,5 milions de kilòmetres, que equival a recórrer aproximadament 85.000 vegades el Camí de Santiago. 2017 també va ser el primer any que va haver-hi més corredors que ciclistes registrats a la xarxa social per a esportistes Strava.

Sens dubte, ens trobem amb un autèntic boom del running, que s’explica per diversos motius. D’una banda, aporta nombrosos beneficis, tant físics com mentals. “Ens permet alliberar endorfines i controlar el sistema nerviós simpàtic, que és el que s’activa quan tenim ansietat o estrès, afavoreix el descans reparador, millora l’autoestima de les persones en sentit positiu, ja que ajuda a sentir-se més enèrgic i atractiu i, a més, ajuda a perdre pes”, explica la psicòloga Patricia Ramírez. A tot això cal sumar la seva funció com a xarxa social totalment natural, ja que sortir a córrer és una manera de refermar els vincles amb els amics, i també de conèixer gent nova.

L'aposta de CaixaBank pel running

La consciència d’aquest fenomen ha portat a CaixaBank a mantenir una relació molt especial amb el running. D’una banda, promou el progrés cultural, social i econòmic, d’acord amb els seus valors fundacionals de compromís amb la societat, a través del patrocini de diverses carreres populars. L’entitat aposta per les proves populars atlètiques més representatives en l’àmbit nacional, amb les quals comparteix valors com ara l’esforç, l’esperit de superació, la perseverança i el treball en equip. Sens dubte, l’objectiu és arribar a cadascun dels territoris d’influència on l’entitat té presència per exercir un impacte positiu amb accions rellevants.

El 2018, CaixaBank va patrocinar fins a 47 curses a Espanya, com ara la marató de Barcelona; la marató, la mitja marató i la 10K de València; la mitja marató de Màlaga, la 10K de Saragossa, la Jean Bouin i la runnerINN Cursa Bombers a Barcelona i la Binter NightRun de Tenerife, a més de les curses tradicionals de Sant Silvestre. La suma de totes les proves arriba a un total de més de 226.000 corredors inscrits arreu d’Espanya.

Així mateix, CaixaBank també promou entre els empleats el sentiment de pertinença i l’adopció d’hàbits saludables. Per aquest motiu, més d’11.000 dels 32.000 empleats de l’entitat ja s’han inscrit a diverses curses populars. Aquesta implicació de l’entitat amb l’esport s’ha materialitzat amb la creació d’un gran nombre d’equips interns de #runnersCaixaBank, gairebé 2.000 durant el 2018.

Aquests equips de runners, que porten els valors inherents a l’esport a tot el territori nacional, disposen actualment de l’ajuda d’un entrenador personal molt especial: l’exatleta Reyes Estévez, un autèntic mite de l’atletisme espanyol que va ser campió d’Europa de 1.500 metres el 1998 i dues vegades medalla de bronze als campionats del món del 1997 i el 1999.

El millor aspecte del running és que no fa falta ser Reyes Estévez per poder gaudir d’aquest esport al màxim. És més, tothom pot fer-ho: n’hi ha prou amb posar-se les sabatilles, una samarreta i uns pantalons curts i sortir a córrer.

Què esperes?

Deixa un comentari

La teva dirección de correu no será publicada Els camps necesaris están marcats *