Tecnologia que optimitza processos i ofereix pòlisses més econòmiques

03 Juliol, 2020

Tecnologia que optimitza processos i ofereix pòlisses més econòmiques


Una tecnologia capaç d’optimitzar temps, reduir costos i millorar l’experiència del client en la seva relació amb una companyia asseguradora. Així és la solució d’intel·ligència visual que proposa Bdeo a la indústria de les assegurances i a qualsevol altre sector que necessiti verificació documental, com el del lloguer de vehicles o les plataformes de carsharing. L’empresa ha guanyat la fase sectorial de la 13a edició dels Premis EmprendedorXXI, que promou CaixaBank, en la categoria Mobility. El seu CEO Julio Pernía ens explica en què consisteix la seva solució i què pot aportar a la indústria.

Com va sortir la idea de posar en marxa Bdeo?

Fa prop de 10 anys que treballem per a asseguradores, desenvolupem solucions per a companyies, gabinets de peritatges i empreses de reparacions domèstiques. Gràcies a aquesta visió de 360° del sinistre, ens vam adonar que calia agilitzar els processos que hi estan relacionats. Així va sorgir l’oportunitat de crear Bdeo, que proposa automatitzar-los mitjançant tecnologia d’intel·ligència visual.

La crisi de la COVID-19 ha resultat molt disruptiva per a l’economia en general. Quin impacte ha tingut en la vostra empresa?

En el nostre cas, l’impacte ha estat força controlat perquè tenim la sort de treballar amb companyies asseguradores. Es tracta d’entitats amb una solidesa financera important i un impacte directe sobre l’experiència del client final.

La tecnologia que ofereix Bdeo garanteix a les companyies asseguradores una plataforma de col·laboració i contacte amb els assegurats que fa que el procés sigui menys traumàtic i que s’hi puguin comunicar en temps real. Així que, en el nostre cas, no hem notat gaire impacte a causa d’aquesta crisi.

Quins problemes planteja l’actual model de tractament de proves documentals a la indústria de l’assegurança?

Es tracta d’una problemàtica diversa. Nosaltres plantegem digitalitzar processos que, fins ara, s’havien anat fent a través de diversos canals. Per exemple, enviar informació a través de WhatsApp o fotografies per correu electrònic. Això no només obre la porta al frau, sinó que provoca que totes aquestes proves documentals arribin de manera desorganitzada als que han d’efectuar una inspecció manual dels danys, com els pèrits o els tramitadors. El que nosaltres plantegem és automatitzar i millorar els processos gràcies a l’ús de la intel·ligència artificial i el blockchain.

Com poden ajudar aquestes dues tecnologies a l’automatització de processos?

Bdeo s’integra amb els sistemes de les companyies asseguradores de manera que, quan hi hagut un sinistre o es comprova alguna cosa amb un client, aquest rep un missatge de text que li permet fer una captura d’informació. La tecnologia guia l’assegurat perquè efectuï aquesta captura d’una manera determinada.

A més, a través del blockchain aportem evidència digital que aquesta informació és fidedigna i no s’ha modificat. D’altra banda, gràcies a la intel·ligència artificial, som capaços de dur a terme un reconeixement automàtic de danys per catalogar-los i poder automatitzar processos.

Com creus que pot influir la vostra solució en l’evolució de la indústria de l’assegurança?

Veiem clarament que el futur de la indústria de l’assegurança passa per oferir serveis i productes ajustats al que demanen els assegurats en el segle xxi. Gràcies a la reducció de costos i l’optimització de temps, aquesta indústria es podrà adaptar a les noves formes d’interacció amb els clients i oferir productes i pòlisses més econòmics i ajustats a les seves necessitats.

En un sentit més ampli, sobre quins altres sectors pot arribar a influir la vostra solució?

Aquesta tecnologia es pot aplicar a diversos sectors. Qualsevol indústria que necessiti verificar un bé o un risc és susceptible d’integrar aquest tipus d’automatització. Des de la gestió de flotes a aplicacions de carsharing, lloguer de vehicles o, fins i tot, gestió de la propietat. Qualsevol plataforma o servei que necessiti una inspecció pot accedir al canal de confiança que li ofereix Bdeo per automatitzar processos gràcies a la intel·ligència visual.

Per als clients finals, quins avantatges pot obtenir un consumidor gràcies a la vostra eina?

La nostra naturalesa com a companyia és la de millorar l’experiència del client final, la satisfacció del client. A això, s’hi suma que som capaços de reduir temps i optimitzar costos, cosa que es tradueix en productes i serveis més orientats al client digital, amb pòlisses molt més econòmiques a la seva disposició.

Fins a quin punt creus que la tecnologia pot arribar a transformar un sector econòmic?

En la nostra opinió, per transformar una indústria no n’hi ha prou amb introduir tecnologia. Primer cal un canvi de processos i de mentalitat i, finalment, la tecnologia ha d’acompanyar aquest canvi.

Per què us vau presentar als Premis EmprendedorXXI i què ha suposat per a vosaltres haver guanyat la fase sectorial?

Com a emprenedors, feia diversos anys que observàvem els premis des de la barrera; per a nosaltres són tot un referent. Aquesta és la primera vegada que ens hi presentem, i estem molt contents d’haver aconseguit guanyar-lo. De fet, no ens esperàvem guanyar el premi sectorial.

Per a nosaltres, aquest premi té un impacte molt important gràcies al reconeixement que hem rebut, tant en l’àmbit nacional com internacional, cosa que suposa un aval tant per als nostres clients com per als nostres partners. A més, estem molt orgullosos del gran equip que hem format, ja que gran part del mèrit és seu.