Donar el millor d’un mateix en l’àmbit laboral és una expressió que té més sentit del que sembla. N’hi ha prou a demanar-ho als milers de treballadors que cada any s’involucren en programes de voluntariat corporatiu promoguts per les seves empreses per fer d’aquest món un lloc millor. Es tracta d’activitats que aporten un benefici important tant als col·lectius i a les causes que el necessiten com a les companyies i als empleats que les duen a terme.
No tan sols ajuda l’empresa a construir una reputació sòlida i a avançar en la seva agenda sostenible, sinó que el voluntariat corporatiu també reforça el compromís dels treballadors amb la seva companyia i els ofereix vies per dotar d’un nou sentit la seva activitat professional, entre molts altres avantatges.
Més enllà de la mera millora de la seva imatge, hi ha moltes raons per incorporar aquesta activitat a l’estratègia d’un negoci, que van des de l’enfortiment de les polítiques de recursos humans fins al suport de causes apreciades pels diversos grups d’interès. Per aquest motiu, cada cop hi ha més empresaris que consideren el voluntariat corporatiu com una oportunitat real per a les seves companyies. Tanmateix, aprofitar aquesta ocasió és molt més que anar un dia a donar un cop de mà a un menjador social o organitzar una recollida d’aliments esporàdica. Si el que es pretén és implantar-lo correctament, cal tenir en compte certs factors que en multiplicaran els avantatges.