El Messies, el concert participatiu de ”la Caixa”, arriba a Barcelona
Temps de Lectura: 5 minutos
CaixaBank
14 Desembre, 2015
Sonen les notes d’El Messies i centenars de persones s’aixequen i projecten la seva veu per interpretar la mítica obra de Händel. No són professionals, sinó voluntaris apassionats per la música coral. Les seves veus es barregen amb les de l’orquestra i els solistes professionals per crear una experiència única en l’auditori.
Demà, 15 de desembre, El Messies de Händel, obra inaugural dels concerts participatius de l’Obra Social “la Caixa”, arriba al Palau de la Música de Barcelona. Sota la batuta del britànic Joolz Gale i de l’Orquestra de Cadaqués, centenars d’aficionats cantaran peces tan emblemàtiques com Hallelujah o For unto us a child is born.
Aquells que no assisteixin a l’auditori tindran l’oportunitat de gaudir del concert en directe gràcies a Medici.tv, la plataforma de divulgació de música clàssica més important del món. Nascut el 2008, aquest canal de televisió digital ofereix més de 100 concerts i 1.600 programes diferents cada any. Els 300.000 subscriptors i 650.000 visionats avalen el bon fer del servei.
Per als interessats que no puguin veure el concert en directe, també es podrà visionar en diferit a través de Medici.tv (de franc durant tres mesos) i el canal de Youtube laCaixaTV. Pots descobrir el resultat d’edicions passades al web de l’Obra Social “la Caixa”.
Dues dècades acostant la música a la societat
Els concerts participatius acaben de complir vint-i-una edicions. El 1995, l’Obra Social “la Caixa” va posar en marxa aquesta iniciativa i vint anys després més de 42.000 persones han cantat en aquests concerts amb un balanç de gairebé 400.000 assistents. Però per aconseguir que un concert d’aquest format tingui una veritable categoria professional s’ha de fer molta feina. Abans del concert, els aficionats segueixen una preparació exhaustiva de fins a quaranta hores d’assaig, a més del temps dedicat a la pràctica individual.
Entre els objectius dels concerts participatius de l’Obra Social hi ha estimular la pràctica del cant coral i acostar la música a tots els públics donant l’oportunitat als cors amateur i reconeixent la seva tasca social. El belga Daniel Reuss, director de l’últim concert a l’Auditori Nacional de Madrid, reflexiona en un article sobre l’essència d’aquesta pràctica: “Es tracta de formar un tot, d’aconseguir fer música junts”.
Si vols compartir aquesta experiència, pots fer-ho a través de Twitter en els perfils de @FundlaCaixaCAT i @CaixaForum_CAT o al hashtag #MessieslaCaixa.
Comentaris