Final d’un MWC amb participació històrica
Temps de Lectura: 5 minutos
CaixaBank
26 Febrer, 2016
Un any més, el Mobile World Congress ha deixat empremta. L’onzena edició va tancar ahir les portes superant les expectatives de l’organització i amb rècord. Per primera vegada en la història del congrés, al voltant de 101.000 assistents de tot el món han visitat aquest certamen, cosa que suposa un increment d’un 6% respecte a l’any anterior. Han estat quatre dies de presentacions, conferències, 2.200 expositors de 204 països diferents, més de 3.600 mitjans internacionals i analistes del sector i molt de networking. Amb tot, el MWC s’ha convertit en una cita ineludible per a totes les empreses del món tecnològic que volen estar presents en un mercat internacional imparable.
En aquesta nova edició han destacat les propostes de Samsung i Xiaomi, que amb la presentació dels seus nous dispositius mòbils han estat el centre de totes les mirades. L’altre gran protagonista és, sens dubte, la realitat virtual: els assistents han pogut viure experiències de realitat augmentada com fer surf o endinsar-se en un submarí. Així mateix, els cotxes connectats, que en un futur podran fins i tot prescindir del conductor, o el grafè, que facilita carregar la bateria del mòbil en 5 minuts, s’han presentat com a propostes d’un futur molt immediat.
GSMA, organitzador de la fira, preveu que l’impacte econòmic d’aquesta edició serà d’uns 460 milions d’euros. A més, s’han creat 13.000 llocs de treball temporals només per al congrés. John Hoffman, CEO de GSMA, va valorar ahir positivament els canvis incorporats en aquesta edició i, sobretot, la participació de diferents sectors i interessos “que reflecteixen el paper, cada vegada més gran, que el mòbil està tenint a tot el món”.
Una altra dada important confirma que les empreses catalanes que han participat en aquesta edició generaran entre 7 i 10 milions de negoci gràcies als contactes fets durant el congrés, en què s’han comptabilitzat unes 4.500 reunions. Bona part d’aquesta activitat ha estat incentivada per la Fundació Mobile World Capital Barcelona (MWCB). Creada l’any 2012, té com a finalitat gestionar els projectes i programes al voltant de la capitalitat mundial de les comunicacions mòbils i el seu objectiu és promocionar i fomentar l’ús de les tecnologies i solucions mòbils en la ciutadania però també en l’activitat empresarial. És per això que la Fundació treballa nit i dia per implementar iniciatives que fan de Barcelona una ciutat puntera en el sector de les comunicacions mòbils, i ho fa a través dels seus programes mHealth, mLiving i mSchools (salut, vida i educació). A més, la MWCB coordina el 4YFN (4 Years From Now), l’esdeveniment per a start-ups celebrat paral·lelament al congrés i que aquest any també ha aconseguit rècord històric de participació: 12.000 persones.
©GSMA
Així doncs, el congrés més innovador conclou un any més amb bons resultats i valoracions positives tant dels organitzadors com dels assistents, que comencen a pensar ja amb què sorprendrà l’edició 2017, que tindrà lloc a Barcelona del 27 de febrer al 2 de març.
Comentaris