Aquesta pregunta resulta difícil de respondre, ja que Amazon no proporciona xifres de venda dels seus dispositius de lectura. En canvi, una cosa que sí podem afirmar és que, tot i que el Kindle no va ser el primer lector de llibres electrònics —igual que l’iPhone tampoc no va ser el primer telèfon intel·ligent—, d’Amazon ha estat el dispositiu que ha marcat la tendència al sector. De la mateixa manera que totes les marques de telèfons posen atenció constant a les accions i esdeveniments d’Apple, els fabricants de tauletes i lectors d’e-books claven la vista sobre Amazon.
Què ha fet Amazon amb el Kindle durant l’última dècada? En primer lloc, ha llençat fins a vuit generacions del seu producte estrella. Després del primer model, el Kindle 2 va arribar l’any 2009, amb connectivitat 3G incorporada. Tot i que era més gran, també era més prim i lleuger i tenia més capacitat (de 256 MB va passar a 2 GB). La segona generació incloïa els models Kindle International i Kindle DX, amb característiques idèntiques, però amb una pantalla de 9,7 polzades, en comptes de 6.
La tercera generació (2010) es va desdoblar en els models Keyboard (6”, 4 GB de memòria i connexió Wi-Fi) i DX Graphite. La quarta, Kindle 4 (2011) va reduir-ne el preu i la memòria, fins a 2 GB, i va incorporar com a novetat el llançament del Kindle Touch, amb pantalla tàctil i 4 GB de memòria. Kindle 5 i Kindle Paperwhite el 2012, la segona generació de Paperwhite el 2013, Kindle 7 i Kindle Voyage el 2014, el tercer model de Paperwhite el 2015 i Kindle Oasis i Kindle 8 (el primer amb Bluetooth) el 2016 completen l’historial de llançaments per situar el Kindle sobre el pedestal en què es troba ara per ara.
Comentaris