”la Caixa” obre les portes de Silicon Valley a 13 start-ups espanyoles
Temps de Lectura: 5 minutos
CaixaBank
30 Abril, 2015
”la Caixa” ha obert el camí de Silicon Valley a 13 start-ups espanyoles. Des del 27 d’abril fins a l’1 de maig, els participants visiten empreses tan genuïnes de Silicon Valley com Pinterest, Google o Airbnb i també empreses espanyoles que han trobat el seu espai a San Francisco, com INDiSYS o PasswordBank.
Aquesta activitat, que ja ha comptat amb altres edicions, forma part del programa d’acompanyament desenvolupat per Caixa Capital Risc i té l’objectiu de proporcionar als participants informació per localitzar mercats, sectors i persones que poden arribar a ser clau per al desenvolupament de la seva empresa.
En aquest pont tecnològic, els seleccionats poden fer una prospecció de mercat, analitzar oportunitats i conèixer un ecosistema tan únic com Silicon Valley, bressol de les start-ups que mouen el món. Conèixer les empreses que ho han aconseguit permetrà als emprenedors espanyols desmitificar les dificultats d’accés al mercat americà.
Els participants han estat seleccionats entre les empreses en què inverteix Caixa Capital Risc i entre els guardonats amb els Premis EmprenedorXXI i dels programes d’acceleració d’empreses en els àmbits de ciències de la vida (BioEmprenedorXXI) i les tecnologies netes (EcoEmprenedorXXI).
Tretze participants amb un futur prometedor
Les empreses seleccionades per a l’edició d’aquest any tenen perfils tan diferents com interessants. En el sector energètic, hi ha Nnergix, desenvolupadora d’un software que utilitza la previsió meteorològica per fer prediccions sobre la producció elèctrica en plantes d’energies renovables, o AEInnova, que ha creat un sistema de microelectrònica per recuperar la calor residual i transformar-la en energia elèctrica. S’hi uneix també Hola Luz, la primera companyia elèctrica on-line del mercat espanyol que ven únicament energia verda certificada.
Des d’un punt de vista sanitari, usMIMA, que ha creat una solució no farmacològica en forma de dispositiu que elimina el restrenyiment crònic, o Voptica, que ha creat un instrument únic per a la caracterització precisa de l’òptica de l’ull per personalitzar solucions per a la visió. Orache Desinfection, per part seva, ha creat pastilles substitutives del lleixiu líquid.
Smartick proposa un sistema per incrementar l’agilitat mental i l’autoestima de nens d’entre 4 i 14 anys mitjançant l’aprenentatge on-line de matemàtiques, mentre que Torus desenvolupa un nou protocol de comunicacions substitutiu de la IP actual. Viwom també forma part dels seleccionats amb el seu nou concepte de video marketing per a empreses.
Entre els participants també es troba Habitissimo, dedicada a connectar oferta i demanda en el sector d’obres, reformes i serveis per a la llar. Icinetic també forma part del grup, un spin-off que desenvolupa tecnologies per automatitzar la producció de software en l’àmbit internacional. Finalment, s’uneixen als participants Klikin, aplicació per bescanviar promocions en establiments, i Camaloon, plataforma on-line per crear dissenys i personalitzar productes.
Comentaris