LinkedIn, més enllà de la cerca del talent
Temps de Lectura: 5 minutos
CaixaBank
13 Abril, 2016
Quan acabis de llegir aquesta frase, dos usuaris nous s’hauran donat d’alta a LinkedIn. I és que a la xarxa social de professionals per excel·lència se li sumen dues persones noves cada dos segons. No és estrany que, avui dia, la plataforma compti amb més de 414 milions d’usuaris arreu del món.
Què té aquesta xarxa social que acapara tant la nostra atenció? Hi ha qui creu que LinkedIn és una eina per cercar feina, però la realitat és una altra ben diferent: només el 30% dels usuaris estan en cerca activa. Què fa el 70% restant? Bàsicament, “xafardejar, enviar missatges, buscar coneixement, participar en grups, fer màrqueting, crear blogs o investigar sobre diferents empreses” explica Sarah Harmon, consellera delegada de LinkedIn a Espanya i Portugal, en una entrevista a Expansión.
A Espanya també es té ben après, ja que més de 8 milions de persones formen part de la xarxa social, cosa que la converteix en un dels països amb més usuaris de la plataforma. LinkedIn ofereix nombrosos avantatges que són una mostra del seu èxit, ja que permet establir contacte amb perfils de referència, fer networking des de qualsevol lloc del món, participar en fòrums, debats i grups del nostre àmbit empresarial, estar connectat, a més de la possibilitat de mantenir actualitzat en tot moment el nostre CV on-line.
LinkedIn per a emprenedors i negocis
No són pocs, per tant, els beneficis que qualsevol professional pot obtenir a LinkedIn. Tanmateix, de vegades passa desapercebuda la gran oportunitat que aquesta xarxa social suposa per a emprenedors i empreses. L’emprenedor, per exemple, haurà de definir acuradament els objectius que persegueixi amb la seva presència a LinkedIn per així establir una determinada estratègia (no hauríem de tenir la mateixa si volem augmentar els nostres contactes que si el que volem és aconseguir col·laboradors).
Pel que fa a l’empresa, es tracta d’una xarxa social de la qual el nostre negoci pot treure un gran profit per crear xarxes o grups de debat amb influencers, tenint sempre en compte la importància de la imatge visual (molt més atractiva que el text escrit) i la necessitat de crear contingut únic i original per a la nostra comunitat (sense que això impliqui no compartir continguts creats per altres). Més consells? Apunta els ítems següents:
- Inclou un enllaç: les publicacions amb link aconsegueixen augmentar 2 vegades la interacció i obtenir un 55% més de recomanacions.
- Pregunta a la teva audiència: incentiva la participació del públic per començar una conversa i generar més interaccions.
- Prioritza el material multimèdia: les publicacions amb imatges generen un 98% més de comentaris i un 49% més de recomanacions.
- Interactua: participa en els comentaris de les publicacions i procura mantenir activa la conversa.
LinkedIn per crear la teva marca personal
A nivell personal, LinkedIn és la millor plataforma per relacionar-se amb el món professional. No obstant això, si un usuari vol donar un impuls al seu perfil a través d’aquesta xarxa social, ha de reunir una sèrie de requisits, tal com s’explica en aquest article d’El Economista:
- Foto de perfil i extracte: dos aspectes importants que no hem de descuidar. La nostra foto principal és la primera impressió que s’emportaran de nosaltres, així que ha de ser cuidada i de caràcter professional. A l’extracte hem de recopilar el més important que vulguem ressaltar de la nostra trajectòria professional.
- Aptituds: també hem d’assenyalar les qualitats principals que posseïm tenint en compte el nostre sector, incloent paraules clau, així com validar les qualitats dels nostres contactes, ja que això fomentarà que ells facin el mateix amb el nostre perfil.
- Seguir les empreses que ens interessin: establir una selecció d’empreses a qui seguir des del nostre perfil i estar al corrent de les seves novetats.
A aquests consells, cal sumar-hi la possibilitat d’unir-se i participar en grups rellevants del teu sector o, per què no, crear-ne un de propi. En aquests espais es poden conèixer altres professionals del mateix camp, així com compartir coneixements.
En definitiva, hem d’aconseguir que el nostre perfil sigui un reflex de nosaltres mateixos, incloent notícies, vídeos i fotos a les nostres publicacions (símptomes d’un perfil actiu). D’aquesta manera, podrem treure el màxim profit de totes les oportunitats que ens ofereix aquesta xarxa social.
Ens veiem a LinkedIn!
Comentaris