INNOVACIÓ

Èxit de la prova pilot de pagament amb el mòbil a Sitges

Temps de Lectura: 5 minutos

Avatar

CaixaBank

29 Juliol, 2010


El projecte “Mobile Shopping Sitges 2010, impulsat per “la Caixa” , Telefónica i Visa Europe, està començant a donar els seus fruits: des de la posada en marxa del pilot, sis de cada deu participants ja han realitzat com a mínim un pagament amb el seu terminal telefònic.

Més de la meitat de les compres efectuades amb els mòbils del projecte, dotats de tecnologia NFC, s’han dut a terme en supermercats. Aquests establiments han concentrat el 52% de les operacions realitzades amb els mòbils.

Les primeres dades també indiquen que el telèfon mòbil resulta especialment útil per a realitzar pagaments d’imports petits. Encara que cada operació ascendeix de mitjana als 30 euros, els pagaments inferiors a 5 euros han estat els majoritaris, amb un 17% del total. El 15% ha correspost als imports entre 11 i 15 euros.

El “Mobile Shopping Sitges 2010” és un projecte pilot que les empreses impulsores –“la Caixa”, Telefónica i Visa Europe-, en col·laboració amb Samsung i l’Ajuntament de Sitges, han creat amb l’objectiu de desenvolupar i fomentar les compres amb telèfon mòbil. És la primera vegada a escala europea que es realitza una experiència d’aquest tipus en un escenari real i amb un número tan elevat de participants: 1.500 persones i 500 comerços. El projecte conclourà la fase d’estudi el pròxim mes de novembre.

Accepto les condicions d'ús.