INNOVACIÓ

Canvis en l’IPC: Netflix guanya la batalla al DVD

Temps de Lectura: 5 minutos

Canvis en l’IPC: Netflix guanya la batalla al DVD
Avatar

CaixaBank

17 Febrer, 2017


Com cada mes, les dades proporcionades per l’Índex de Preus de Consum (IPC) han acaparat els titulars dels mitjans de comunicació del país. Ara bé, més enllà del fet que hagin pujat o baixat els preus, l’índex publicat ahir ens ha portat una altra gran novetat: és el primer que inclou serveis en línia de vídeo i música (Netflix, HBO, Spotify…), els jocs d’atzar (Loteria, ONCE…) i el cafè monodosi en els productes d’alimentació (Nespresso, Dolce Gusto…).

Això és conseqüència de la nova estructura d’aquest índex, que actualitza els paràmetres per adaptar-los al consum real de les llars, que va canviant durant els anys. En aquesta ocasió, s’ha modificat la composició del cistell de la compra (passa a tenir 479 articles davant dels 489 de la base anterior) amb l’objectiu de millorar-ne la representativitat.

Ara bé, del mateixa manera que s’han incorporat nous articles, també se n’han eliminat d’altres. És el cas de productes com el brandi, les videocàmeres o els DVD gravables: desapareixen del cistell.

Més aliments, menys roba

La nova base de l’IPC atorga més pes als aliments i a les begudes no alcohòliques (+5,5%), així com al tabac i a les begudes alcohòliques (+9,1%). Per altra banda, el pes de l’habitatge també creix un 6,4%, mentre que el grup de vestit i calçat i parament de casa disminueixen un 11,4% i un 4,3% respectivament.

Finalment, cal destacar que la despesa que destinen les famílies a oci i cultura augmenta un 21,8%, així com la despesa en medicina (16,4%).

Accepto les condicions d'ús.