Jordi Gual i la transformació digital a CaixaBank

03 Febrer, 2017

Jordi Gual i la transformació digital a CaixaBank


Amb l’objectiu d’analitzar què està significant la revolució digital per a les finances i l’economia, The Economist va organitzar a Londres la trobada Finance Disrupted, amb la participació de diferents experts en aquest àmbit.

En el marc d’aquesta trobada, es va abordar la transformació digital de CaixaBank, amb la sessió Spotlight on CaixaBank, en què el president de l’entitat, Jordi Gual, va ser entrevistat per la redactora en cap de The Economist, Zanny Minton Beddoes.

Jordi Gual va compartir reflexions sobre la relació que ha mantingut CaixaBank amb la tecnologia. “L’estratègia de transformació digital és la continuació de la importància que a CaixaBank s’ha donat des de fa dècades a la tecnologia”, va explicar Jordi Gual, que va afegir que l’objectiu d’aquesta transformació digital és oferir un servei millor als clients i millorar l’eficiència.

Jordi Gual va explicar que, amb la revolució fintech, vam haver de considerar ser defensius o proactius i CaixaBank va apostar per la proactivitat.

Creixement futur

El president de CaixaBank va pronosticar que el creixement futur vindrà de la combinació entre plataformes físiques i digitals. “De la mateixa manera que la riquesa es transfereix entre generacions, l’avenç cap als canals digitals es farà gradualment”, va destacar Gual, que va afegir que “el més important és oferir als clients l’elecció entre els suports físics i els digitals”.

Gual va reivindicar que CaixaBank històricament ha desenvolupat la majoria d’innovacions de manera interna. “El model de CaixaBank es basa en el fet de ser rendible a llarg termini “, va indicar.

En aquest sentit, l’estratègia es genera internament i es complementa amb relacions a llarg termini amb proveïdors de tecnologia, però el banc sempre reté la interacció amb el client.

Segons Gual, el repte és “aconseguir un equilibri entre l’interès a curt termini del banc en l’àmbit comercial i la voluntat de prendre riscos invertint en innovació”.

L’estratègia digital de CaixaBank

En aquest sentit, Gual va subratllar que l’estratègia digital de l’entitat es basa en tres palanques:

  • La millora de la tecnologia de back-office i els processos
  • La millora de l’experiència de client
  • El redisseny de la nostra oferta de productes i serveis

Així, va citar imaginBank com a exemple de com es va respondre a CaixaBank davant de la nova generació de natius digitals. “Volem unir la banca a les xarxes socials on els natius digitals operen”, va apuntar.

Per a Gual, “vivim en un context econòmic incert, en què l’única constant és el canvi”. I, en aquest context, només les entitats que s’adaptin bé en aquesta incertesa tindran èxit.

Líder digital

CaixaBank és líder en penetració digital amb un 32,4% de quota de mercat, segons les dades de Comscore de setembre del 2016.

A més, l’entitat va ser pionera a posar en marxa el primer teleprocés a Espanya, els primers PC en oficines i, recentment, el primer desenvolupament de computació cognitiva IBM Watson en castellà, segons va explicar recentment el conseller delegat de CaixaBank, Gonzalo Gortázar, a la cimera IBM BusinessConnect.

Vols llegir més sobre innovació? Visita la nostra secció del blog.

Deixa un comentari

La teva dirección de correu no será publicada Els camps necesaris están marcats *