Com és l’usuari de la banca digital?

18 Maig, 2017

Com és l’usuari de la banca digital?


Sens dubte, la digitalització ha arribat per quedar-se. Una revolució tecnològica que està transformant per complet tots els sectors, incloent-hi el de la banca i les finances. Però, com interactuar amb el nou usuari digital? Quines peculiaritats té? Quines són les seves preferències?

Amb l’objectiu de donar resposta a aquestes preguntes, la Fundació de les Caixes d’Estalvis (Funcas), juntament amb la consultora KPMG, ha presentat l’Observatori de Digitalització Financera, un espai dedicat a analitzar la transformació digital de la banca. S’hi inclou l’informe El client de la banca digital a Espanya, un document que pretén explicar la demanda actual de serveis financers digitals i el perfil dels seus usuaris.

Entre les principals conclusions de l’informe, es troba l’elevat grau de digitalització dels consumidors de serveis bancaris: gairebé la totalitat de clients bancaris (92%) és usuari habitual d’Internet, el 85% té smartphone i el 44% té almenys un ordinador a la llar. D’aquests, només el 20,1% declara no tenir serveis on-line en els seus comptes bancaris, mentre que el 13,7% té algun compte exclusivament on-line.

Entre les activitats financeres típiques realitzades en un any a Internet destaca la consulta de saldos i moviments (68,2%). El client de la banca digital a Espanya també es preocupa per la revisió dels seus comptes, ja que més de la meitat (56%) consulta el saldo setmanalment.

Ara bé, la “desvirtualització” també es dona en el 37% dels casos, el percentatge de clients que visita l’oficina almenys una vegada al mes per fer alguna consulta. Altres, tanmateix, opten per resoldre els seus dubtes a través d’una trucada o missatge de mòbil (48%).

Pel que fa al perfil mitjà d’aquest consumidor, l’informe apunta al d’“una dona treballadora de menys de 39 anys, amb fills, resident en poblacions de més de 200.000 habitants i amb uns ingressos d’entre 3.000 i 5.000 euros a la llar”.

Perfil de l'usuari de la banca digital espanyola

Els clients digitals de CaixaBank

CaixaBank, que actualment té un total de 15,8 milions de clients, a finals de març de 2017 va comptabilitzar 5,4 milions de clients de banca on-line i 3,8 milions de banca móvil.

En l’estratègia de l’entitat per incrementar aquest número, CaixaBank va llançar fa poc més d’un any imaginBank, el primer banc del món que opera exclusivament a través d’aplicacions mòbils i xarxes socials.

Efectivament, la digitalització de la banca tot just acaba de començar. Sens dubte, ens trobem davant un dels reptes més importants a què ha fet front la banca en els últims anys.

Deixa un comentari

La teva dirección de correu no será publicada Els camps necesaris están marcats *