Quan les start-ups transformen el teu negoci. El cas d’èxit de Sorigué

20 Febrer, 2018

Quan les start-ups transformen el teu negoci. El cas d’èxit de Sorigué


Cada vegada més la transformació digital i la innovació formen part de l’agenda de les empreses. A causa d’aquesta tendència creixent, CaixaBank Empreses, la Cambra de Comerç de Barcelona i La Salle Technova han decidit impulsar un cicle de conferències sobre Emprenedoria Corporativa que ha arrencat al nou espai DayOne de Barcelona amb el cas d’èxit de Sorigué.

Per comprendre millor el potencial de la transformació digital i com ha transformat el negoci de Sorigué, parlem amb Alex Pardo, director general de serveis corporatius i venture capital de la companyia.

Per què Sorigué inverteix en open innovation?

Sorigué és una empresa molt conscient que la innovació és un pilar fonamental dins la seva estratègia. En aquest sentit, l’enorme transformació digital que està impactant en tots els àmbits de la societat, així com en tots els sectors, suposa una oportunitat única per treballar amb empreses tecnològiques de nova creació que aporten metodologies i solucions noves; gairebé sempre difícils de desenvolupar internament. És la nostra “finestra” a un món diferent del nostre, del qual podem obtenir molt de coneixement i aprenentatge.

Quan us vau adonar d'aquesta necessitat?

Fa aproximadament quatre anys, en el marc de l’impuls a un nou Pla Estratègic per a la companyia, vam apostar decididament per la innovació i la diversificació, entre altres aspectes. Vam voler mirar de cara la transformació digital, que ja estava impactant en tots els sectors i a tots els àmbits.

Com han ajudat les start-ups al creixement de la companyia?

La relació amb les start-ups ens està aportant una visió molt pròxima de nous models de negoci basats en tecnologia, d’opcions d’optimització en processos madurs dins la nostra organització, etc. En definitiva, ens està ajudant a créixer i evolucionar internament en la transformació digital que estem abordant. Sobretot ha accelerat el procés de sensibilització cap a nous models i actuacions. No es tracta tant d’un creixement en volum de negoci com d’una adaptació a una nova realitat.

En quines activitats de negoci han dut a terme una inversió més gran relacionada amb el corporate venturing?

La diversificació és clau en aquests processos. Les start-ups tenen un índex de mortalitat molt alta, i això implica que cal fer diverses “apostes” per trobar una que realment sigui capaç de créixer i complir els objectius fixats. En el nostre cas això ha estat una màxima. Tenim participades en sectors i tecnologies molt diferents. Des d’Eolos, una companyia que dissenya, fabrica i ven boies marines per fer campanyes de mesurament de vent per a parcs eòlics offshore, fins a Talent Clue, una empresa tecnològica que ajuda a les corporacions en els processos de contractació de personal amb una plataforma de software.

Quin paper juguen les start-ups i les noves tecnologies en el vostre progrés i evolució com a companyia?

Com deia abans, estem convençuts que avui dia, la disrupció digital és total en tots els sectors. En alguns sectors, la disrupció digital ja ha impactat de manera que els ha transformat completament; com per exemple el turisme, i en uns altres està tot just “trucant a la porta”. Les start-ups tenen un paper crucial en aquest nou model. La innovació ja no és només de “producte” i ve de les universitats o centres d’R+D+I, també apareixen nous models de negoci disruptius, que creixen molt ràpidament de la mà de start-ups tecnològiques. Per a nosaltres és imprescindible estar a prop d’aquest “ecosistema” per entendre’l i estar preparats per als canvis que implicarà.

Quins punts en comú trobeu entre Sorigué i CaixaBank?

Sens dubte, la iniciativa DayOne de CaixaBank ajuda i reforça un ecosistema complex que es desenvolupa i canvia a una velocitat vertiginosa. Per a nosaltres, treballar en projectes amb institucions d’aquesta naturalesa ens aporta una visió més àmplia i ens permet compartir anàlisis i riscos des d’una perspectiva molt semblant en termes d’inversió. En la col·laboració amb start-ups, l’equip emprenedor és bàsic, i coincidim, per exemple, en els valors i formes d’actuar amb què ens sentim còmodes.

Quins projectes conjunts teniu oberts Sorigué i CaixaBank i quins resultats preveieu obtenir? Quin futur compartit preveieu entre Sorigué i CaixaBank?

Compartim inversions en diferents start-ups de les quals som socis. La visió de l’acompanyament i suport que s’ha de donar a les companyies de nova creació és molt similar entre nosaltres.

Apostar per treballar amb start-ups és una decisió estratègica que requereix recursos i processos específics. Entenem que aquest viatge tan apassionant, ple d’incerteses, imprescindiblement s’ha de compartir amb socis de referència que aportin “millors pràctiques”. No hi ha cap dubte que CaixaBank és un soci immillorable amb qui fer-ho.

Deixa un comentari

La teva dirección de correu no será publicada Els camps necesaris están marcats *