La transformació digital, segons Gonzalo Gortázar

19 Juny, 2018

La transformació digital, segons Gonzalo Gortázar


La digitalització està impregnant tots els sectors i no hi ha dubtes que la banca n’és un més. El sector ha de respondre a les necessitats d’un nou client, cada cop més acostumat a aplicar les noves tecnologies al seu dia a dia i a obtenir-ho «gairebé» tot amb tan sols un clic.

I és que es presenten grans reptes per al sector financer, però, alhora, també oportunitats múltiples. Així es desprèn del primer capítol de la classe magistral «Best practices in digitalisation», organitzada per The Banker en col·laboració amb CaixaBank, en què Gonzalo Gortázar, conseller delegat de CaixaBank, analitza com contribuirà la transformació digital a la millora dels bancs i del seu servei d’atenció al client.

«La digitalització suposa per a nosaltres interactuar amb els nostres clients d’una manera diferent, no tan sols a través de les oficines, sinó també a través de tota una sèrie de canals senzills, incloent-hi el digital. Aquest aspecte és essencial: necessitem interactuar amb els nostres clients», afirma Gortázar. De fet, en el cas de CaixaBank, i gràcies a una digitalització de gran abast, només el 6% de les operacions que es fan com a banc es duen a terme a les oficines.

No obstant això, segons apunta el conseller delegat de CaixaBank, les màquines i els aspectes digitals no seran els únics protagonistes de tot el procés de transformació digital, sinó que també ho seran les persones: «Els guanyadors seran els que combinin ambdós aspectes i posin la tecnologia al servei de les persones, que serà molt més eficaç perquè disposarà d’eines molt més potents . I afegeix: «Les persones són essencials i, durant molts anys, crec que tendiran a organitzar-se en oficines que seran centres d’excel·lència, on disposarem de persones capaces d’assessorar els clients i, evidentment, de resoldre els seus problemes».

Deixa un comentari

La teva dirección de correu no será publicada Els camps necesaris están marcats *