El seu origen el trobem als Estats Units i fa referència al divendres següent al Dia d’Acció de Gràcies (que se celebra cada any el quart dijous de novembre), en què es registren forts descomptes en els comerços i que és considerat el dia en què comença la temporada de compres nadalenques als Estats Units. Precisament d’aquest fet prové el seu nom (“divendres negre”), ja que es tracta del dia en què els comerços veuen com els seus comptes passen de números vermells a números negres.
A Espanya, es tracta d’una jornada que se celebra des de fa 4 anys, després que el Govern aprovés una llei el 2012 per flexibilitzar les dates en què es poden celebrar rebaixes. Després del rècord registrat l’any passat de 300 milions d’euros recaptats en la campanya de 2015, les previsions indiquen que aquest any es batrà aquest rècord, amb una recaptació propera als 1.267 milions d’euros a Espanya entre el Black Friday i el Cyber Monday (el dilluns posterior a acció de gràcies, que aquest any se celebra el 28 de novembre).
Comentaris