Com és la digitalització de la banca? Ho explica Gonzalo Gortázar
Temps de Lectura: 5 minutos
CaixaBank
02 Gener, 2017
Els clients de la banca i el sector financer estan canviant: són més digitals, estan més connectats, tenen més informació i són més exigents amb el compromís del sector bancari amb la societat. Amb aquesta premissa arrencava Gonzalo Gortázar, conseller delegat de CaixaBank, la seva intervenció a la cimera IBM BusinessConect, en què ha esbossat les principals línies d’acció en transformació digital de la nostra entitat.
En un entorn regulatori molt canviant i de tipus d’interès baixos, Gortázar explica: “vivim en la dicotomia entre garantir un bon compte de resultats a curt termini i fer una inversió sòlida i estable en transformació digital a llarg termini”.
En aquest sentit, CaixaBank fa anys que aposta per la innovació. Les xifres així ho demostren: el 39% dels clients de CaixaBank són digitals, per sobre de la mitjana espanyola (36%), segons un estudi d’Eurostat. El 2016, per exemple, dels 5 milions de clients digitals de l’entitat, 3 milions han operat a través del mòbil. No obstant això, segons subratlla el nostre conseller delegat, això no vol dir que es dilueixi la importància de l’oficina física: “3 de cada 4 clients digitals segueixen anant a les sucursals”.
Com afrontem el repte de la transformació digital?
Durant la seva intervenció, Gortázar va abordar com CaixaBank està duent a terme la digitalització de la banca. Els principals punts que va destacar són:
- Operativa bancària: “22.000 empleats de CaixaBank són oficines mòbils”, va revelar Gortázar. La iniciativa dels smart PC o tablets per als empleats permet que el banc vagi al client i no al revés. 12 milions de firmes digitals i un 38% de productes i serveis digitalitzats il·lustren els bons resultats d’aquesta aposta.
- Oficines: Per Gortázar, el poder transformador més gran que la tecnologia ha aportat a CaixaBank afecta les oficines. Els nous conceptes d’Oficina A i Store deixen de costat l’operativa habitual de caixa i posen el focus en l’assessorament. “El 2017, esperem comptar amb més de 250 oficines A i Store”. El disseny dels espais i la mobilitat que aporten les tablets permeten un servei més pròxim, transparent i centrat en la relació amb el client. “No volem que els nostres clients vinguin a l’oficina a fer una operació normal, sinó que volem que vinguin per l’assessorament” explica Gortázar. Avui dia comptem amb més de 7.000 professionals graduats en assessorament financer en aquestes oficines.
- Productes més eficaços i personalitzats: Des d’imaginBank, el primer banc completament mòbil, fins a Les meves Finances, els actuals productes i serveis pretenen facilitar la vida del client. A més, gràcies al big data, un dels projectes més importants de la nostra entitat, Gortázar assegura que es pot “conèixer millor el client i oferir-li el servei que més s’ajusta al seu perfil o les seves necessitats”.
- Tecnologia cognitiva: CaixaBank ha estat la primera entitat del sector financer espanyol a adoptar aquest sistema. Amb el sistema IBM Watson som capaços de potenciar l’assessorament als clients empresa en comerç exterior. L’equip d’especialistes de comerç exterior ha “entrenat” el programa perquè pugui respondre preguntes tècniques relacionades amb l’àrea de negoci, i complementar així el servei que ofereix l’equip d’expansió internacional d’empreses.
La nostra entitat compta amb una capacitat d’innovació amb un historial d’èxits des de fa mig segle. Tal com ha subratllat el nostre conseller delegat, “el 1966 vam posar en marxa el primer teleprocés a Espanya, el 1984, els primers PC en oficines o, aquest 2016, hem implantat el primer desenvolupament de computació cognitiva IBM Watson en castellà”.
CaixaBank ha estat nomenat durant els tres últims anys el banc més innovador de l’any.
Comentaris