INNOVACIÓ

Gonzalo Gortázar i l’estratègia de digitalització de CaixaBank

Temps de Lectura: 5 minutos

Avatar

CaixaBank

20 Febrer, 2017


 

Des de fa anys, el sector de la banca i les finances viu una revolució tecnològica i, en conseqüència, entitats com CaixaBank han fet un gir en la seva estratègia per adaptar-se a la digitalització. “La digitalització comporta la necessitat i la capacitat de repensar el nostre negoci”, considera Gonzalo Gortázar, conseller delegat de CaixaBank, en el marc de la masterclass “La implementació d’una estratègia digital” organitzada per The Banker en col·laboració amb CaixaBank.

Fa molt de temps que CaixaBank aposta per la innovació i la digitalització de l’entitat. L’any passat l’entitat va ser premiada com el banc més innovador del món per l’EFMA i la millor banca privada en comunicació digital per The Banker. Gortázar destaca que les motivacions de CaixaBank per apostar per la digitalització han estat, en primera instància, els seus clients i la possibilitat d’oferir-los un millor servei i, d’altra banda, l’objectiu de convertir-se en un banc més eficient.

El procés de digitalització de l’entitat s’ha executat seguint tres línies estratègiques. En primer lloc, la reinvenció de la indústria de la banca ha estat clau per a l’evolució. Aquest fet ha generat la creació d’una nova forma de treballar. El segon punt ha estat el canvi en la relació i interactuació amb els clients. “I tercer, i diria que el més important, [ha estat] explorar quina és l’oferta de producte i de servei que podem oferir als nostres clients per interactuar digitalment”, explica Gortázar.

CaixaBank entén que el futur de la banca ha de centrar-se en el factor humà. “Continuo pensant que les persones són l’element fonamental de les relacions bancàries”, considera el conseller delegat, “el seu rol canviarà, es basarà menys en les transaccions, no necessitarem tantes back offices, hi haurà més robòtica i altres mitjans, però seguirem necessitant persones que aportin aquesta essència humana”.

Accepto les condicions d'ús.