CaixaBank, líder a Espanya i amb presència arreu del món
Temps de Lectura: 5 minutos
CaixaBank
16 Gener, 2013
Des de fa anys, CaixaBank té entre les seves prioritats reforçar la seva presència internacional i, així, acompanyar els clients i donar-los suport per créixer fora d’Espanya. Per fer-ho, l’entitat té sucursals operatives, oficines de representació i participacions en bancs situats en diverses regions del món.
CaixaBank té oficines de representació en les capitals europees principals i en altres ciutats com Istanbul, Pequín i Xangai (Xina), Nova Delhi, Dubai, Singapur o Santiago de Xile, l’última incorporació a la xarxa internacional, a la qual seguiran altres ciutats i països ben aviat. A més, l’entitat té sucursals operatives pròpies a Varsòvia (Polònia), Bucarest (Romania) i Casablanca (el Marroc).
CaixaBank també participa en el capital d’entitats financeres internacionals, amb les quals ha desenvolupat estratègies de col·laboració conjunta per donar suport als clients empresa. L’entitat té un 20% de la mexicana GFInbursa; un 46,2% de Banco BPI, a Portugal; un 16,4% a The Bank of EastAsia, entitat amb seu a Hong Kong que té una gran presència a la Xina; un 9,9% de l’entitat austríaca Erste Bank, i un 20,7% de l’entitat francesa Boursorama.
Acompanyant els clients
CaixaBank ofereix els seus serveis arreu del món, principalment a través de tres vies. D’una banda, les sucursals internacionals proporcionen assessorament, finançament i serveis bancaris bàsics a empreses espanyoles amb activitat al país en què estiguin. A més, capten l’operativa d’empeses locals amb relacions comercials a Espanya.
A més, el client té a la seva disposició la xarxa d’oficines de representació. A Europa, aquestes oficines serveixen de pont directe entre aquests països i Espanya, i faciliten a les companyies informació sobre els productes i serveis per cobrir les seves necessitats financeres. De la mateixa manera, les empreses espanyoles hi troben l’assessorament i l’acompanyament necessaris per desenvolupar el seu negoci en altres estats europeus.
Fora d’Europa, les oficines de representació també tenen com a objectiu millorar els canals de comunicació amb les institucions financeres locals del país en què estan situades per facilitar les operacions financeres dels clients empresa. D’aquesta manera, l’entitat els ajuda a dur a terme activitats de comerç exterior o d’inversions i projectes d’implantació. Finalment, CaixaBank participa en el capital de diverses entitats bancàries, que s’han seleccionat per l’atractiu dels seus mercats, pel seu excel·lent equip directiu i pel seu lideratge en banca comercial.
D’aquesta manera, CaixaBank vol oferir als clients el millor servei en la gestió dels seus projectes globals, com també finançar els fluxos comercials entre països, canalitzar inversions i mantenir un contacte proper amb les diverses institucions financeres amb les quals col·labora.
A més de les oficines, sucursals i participacions en altres bancs, CaixaBank té acords bilaterals amb més de 2.900 bancs corresponsals per facilitar l’operativa internacional i el comerç exterior dels particulars i de les empreses en qualsevol país del món. D’aquesta manera, l’entitat canalitza el negoci de comerç exterior dels clients (transferències, remeses, cartes de crèdit, avals i garanties, etc.), a través dels bancs corresponsals.
Comentaris