CaixaBank, una banca innovadora
Temps de Lectura: 5 minutos
CaixaBank
09 Desembre, 2015
Si un dia et truca CaixaBank per participar conjuntament en el desenvolupament d’un projecte, que no t’estranyi, perquè la cocreació de nous productes i serveis amb clients, empreses, universitats i centres punters forma part dels seus esforços per crear una banca innovadora.
La Marta Nieto n’és testimoni. L’entitat hi va contactar per convidar-la al procés de creació dels serveis CardBox i ReciBox, proposta que li va despertar “força curiositat”, així que va decidir col·laborar-hi. “Un dia vaig accedir a Línia Oberta i vaig veure el producte sobre el qual jo havia donat la meva opinió. Tots els consells, totes les opinions que els vaig donar, són aquí, s’han respectat, ho han dut a terme”, explica la Marta.
La Marta forma part del 40% de millennials que volen participar en els processos de creació de productes i marques. Els millennials, joves d’entre 15 i 35 anys que representen el 23% de la població a Espanya, són considerats el grup social més gran de consumidors en innovació. “És el seu producte, l’han desenvolupat, però he sentit que formava part d’aquest projecte amb ells”, explica la Marta sobre la seva col·laboració amb CaixaBank.
Tanta és la voluntat de l’entitat per fer partícips els seus clients del desenvolupament de nous productes i serveis que fins i tot ha creat la comunitat “Inspira’ns”. En aquest espai, les persones que vulguin poden explicar les seves idees per millorar els serveis existents i/o proposar nous productes.
No obstant això, els clients no són els únics que col·laboren amb CaixaBank, sinó que l’entitat també té aliances estratègiques amb altres entitats, com per exemple Fujitsu, Oracle o IBM, i en diversos projectes de R+D.
La seguretat és un altre dels aspectes que CaixaBank tracta en els seus projectes d’investigació i creació de nous productes. La premissa és maximitzar la protecció contra el frau i el robatori.
Amb tot, només el 2014, CaixaBank ha destinat 178 milions d’euros en desenvolupament tecnològic. Aquesta aposta també s’ha vist plasmada en els premis Global Banking Innovation, on l’entitat ha estat proclamada “Banc amb l’Esperit més Innovador del Món 2014”, a més de ser considerada “Millor Banc del Món en Innovació Tecnològica” per Euromoney el 2013 i 2014.
Pots consultar més dades rellevants sobre l’activitat de Responsabilitat Social Corporativa (RSC) de CaixaBank en aquest post i a través del hashtag #SabiesqueRSC de Twitter.
Comentaris