Claus per transformar un eCommerce en un mCommerce
Temps de Lectura: 5 minutos
CaixaBank
19 Març, 2015
És un fet que l’ús dels smartphones està cada vegada més estès, i així ho demostren les darreres xifres que indiquen que un 77% de les persones que es connecten a Internet ho fan a través del mòbil. El 2014 va ser el primer any en que l’smartphone es va convertir en el dispositiu preferit per accedir a la xarxa per sobre de l’ADSL. Els experts asseguren que aquesta tendència s’incrementarà en els propers temps. Si això és cert, és evident que les empreses que volen vendre els seus productes a través d’Internet han de fer un pas endavant. Ja no és suficient amb l’eCommerce, ha arribat el moment de centrar els esforços en la venda des del mòbil, és el moment de l’mCommerce.
Molts negocis on-line ja han optimitzat els seus webs amb un disseny responsive, és a dir, que facilita l’accés als seus consumidors des de tots els dispositius. D’aquesta manera s’asseguren les vendes sense importar com es connecten. Però n’hi ha prou així? Segons les tendències de l’eCommerce d’aquest 2015, no és suficient. Cal ser mobile first, és a dir, centrar l’estratègia digital del negoci on-line en el mòbil. Així doncs, què s’ha de tenir en compte per fer-ho?
- Dissenyar una pàgina web començant per la versió per a mòbil i després adaptar-la a la resta de dispositius
- Pensar la publicitat on-line per visualitzar-se al mòbil
- Dirigir l’estratègia social media a usuaris mòbil
L’mCommerce exprimeix al màxim els avantatges del comerç on-line, que permet a les empreses conèixer de manera més directa els seus consumidors. I afegeix dos elements més, la geolocalització i el fet que l’usuari porta sempre l’eCommerce a sobre, per tant, el té disponible les 24 hores del dia.
Aquesta nova estratègia digital també cal tenir-la en compte si es vol que l’eCommerce aparegui a les primeres posicions a Google. El cercador ha detectat que la major part del tràfic d’usuaris li arriba a través dels mòbils i ha pres mesures. Ara ja considera no només necessari sinó un requisit imprescindible tenir el web adaptat al mòbil. Si no es té en compte, es penalitza el web i deixa d’aparèixer a les primeres posicions o fins i tot deixa d’aparèixer a les cerques. Com que la usabilitat mòbil ja és un factor rellevant per als resultats de cerca, Google ha preparat una guia per a mòbils amb eines que ajuden a l’optimització dels llocs web.
No hi ha dubte que el futur de l’eCommerce el trobem al mòbil. Així doncs, ja t’has preparat per centrar la teva estratègia digital en el mòbil?
Si vols conèixer més consells, et convidem a seguir el perfil de @CaixaNegocis a Twitter.
Comentaris