Algunes persones asseguren que és innat; d’altres, que només el temps permet aprendre’l. L’han exercit emperadors, mestresses de casa, empresaris i fins i tot obrers. Sigui com sigui, el lideratge, aquesta qualitat que permet que una persona en guiï d’altres per aconseguir un objectiu, és essencial a la gran majoria de les empreses. De la seva qualitat, en dependrà en bona mesura l’èxit del negoci. Perquè, efectivament, hi ha lideratges bons i dolents.
El que ha variat considerablement amb el pas dels anys és l’estil amb què s’exerceix el lideratge. Les tècniques que fa dècades es consideraven d’èxit i motivadores avui poden arribar a sumir una empresa en la paralització total.
Això és resultat, en bona mesura, de la cerca de la sostenibilitat en què participen avui tant la societat com les empreses. Ja no es tracta d’obtenir un benefici ràpid al curt termini a qualsevol preu: cal posar els llums llargs i actuar sense comprometre el futur de negoci, treballadors, clients i entorn. En aquest context, exercir un lideratge adequat és imprescindible per obtenir el màxim rendiment de l’empresa durant el màxim temps possible.
Aquesta és la raó per la qual empresaris de tot el món es posen davant el mirall i es pregunten: Com puc arribar a ser un bon líder? Una qüestió al voltant de la qual el Dr. Mario Alonso Puig, una de les veus més autoritzades que hi ha sobre desenvolupament del potencial humà, ha parlat recentment a CaixaBank Talks.