SOSTENIBILITAT

Com es prepara una marató?

Temps de Lectura: 5 minutos

Com es prepara una marató?
Avatar

CaixaBank

07 Març, 2017


El proper diumenge 12 de març milers de corredors ompliran els carrers de Barcelona amb motiu de la Marató de Barcelona 2017, una de les curses més importants d’Europa. Sens dubte, sotmetre el nostre cos a un esforç tan elevat obliga a una preparació prèvia física i psicològica que ha de començar a practicar-se amb antelació.

A CaixaBank, conscients de la importància de promoure els hàbits saludables entre els nostres empleats, ens hem proposat aquest any ajudar-los en la seva preparació per a la Marató. Com? Dins del nostre programa intern #equiposaludable hem desenvolupat dues sessions d’entrenament dirigides per l’experta en fitness Paula Butragueño i un equip de corredors professionals. Aquest any tots els nostres #RunnersCaixaBank aconseguiran creuar la línia de meta!

A més d’aquestes sessions d’entrenament, la Paula Butragueño ens ha fet arribar una sèrie de consells i advertències perquè córrer i preparar-se per a una marató no sigui sinònim de triturar-se, sinó de gaudir, de divertir-se i, sobretot, de desconectar.

Com aprofitar el running al màxim

En primer lloc, la Paula comenta que “perquè córrer sigui beneficiós per al nostre cos en l’àmbit de salut, cal complementar-ho amb treball de força per prevenir la nostra musculatura i protegir-nos de lesions”. Per exemple, aconsella dur a terme sessions de ioga o foam roller. Segons ella, el més aconsellable és fer una activitat cardiovascular d’intensitat moderada durant 40 minuts aproximadament dos o tres dies a la setmana.

Així mateix, disposar d’una persona o equip que ens assessori és determinant. Per l’experta en fitness, “un club de running o un entrenador que ajudi a establir un bon pla d’entrenament adaptat a cada persona és vital per millorar”. I afegeix: “ens ajudarà a tenir clar l’objectiu: quina distància vull córrer i a quin ritme”.

Per part seva, l’alimentació també és fonamental en la pràctica del running. Com diu la Paula, “som el que mengem” i, en aquest sentit, comenta que “una bona alimentació amb una dieta equilibrada durant els mesos d’entrenament serà determinant”. Nombrosos estudis asseguren que, en la consecució d’un objectiu físic, influeix en un 80% l’alimentació i en un 20% l’exercici.

Sens dubte, els beneficis físics del running són inqüestionables. Però quins avantatges té comparat amb altres pràctiques esportives? La Paula ho té clar: “per mi el gran avantatge és la part psicològica i com n’és, d’alliberador”.

Consells per convertir-te en un bon runner

Ara sí, tots els nostres #RunnersCaixaBank estan preparats per a la gran cursa. I… sobretot, no perdeu de vista aquests 10 consells per preparar-te per a una marató. Molta sort a tots!

Consells per convertir-te en un bon runner