El big data, una oportunitat per millorar el servei al client
Temps de Lectura: 5 minutos
CaixaBank
15 Abril, 2015
Big data són dues paraules curtes, però amb un gran impacte quan es parla d’innovació tecnològica al sector financer. De fet, segons els panelistes participants en la segona jornada del congrés Innovation in Payments, impulsat per CaixaBank, el World Savings and Retail Banks Institute (WSBI) i el European Savings Bank Group (ESBG), el big data està revolucionant la manera de fer banca de cap a cap del món.
D’altra banda, els panelistes participants en el congrés van insistir que, si el big data és capaç de millorar l’experiència del client, també és una eina útil per augmentar l’eficiència de les entitats financeres, que poden anticipar les necessitats dels seus usuaris i dissenyar productes totalment d’acord amb els seus gustos. A més, també és una tecnologia útil per reduir la “bretxa” en l’accés al sector financer que pateixen alguns països (especialment aquells en via de desenvolupament).
El big data, per tant, integrat amb la tecnologia mòbil, que està més estesa en alguns continents que Internet (com és el cas d’Àfrica), pot impulsar i facilitar l’accés a productes financers en aquests països, on la penetració de la banca és encara baixa.
Durant el congrés, estava disponible per als visitants una zona demostració amb alguns dels gadgets i tecnologia aplicada als mètodes de pagament i serveis financers més punters del moment, com: mètodes de pagament contactless, NFC, polsera, serveis bancaris amb Google Glass, serveis financers a l’smartphone que obeeixen ordres de veu, sistema Ford Sync AppLink que integra serveis de localització d’oficines amb l’app de l’entitat, etc. Alguns d’aquests serveis els hem explicat en aquest blog a l’apartat d’innovació.
Comentaris