El client i les entitats financeres es decanten per la banca mòbil
Temps de Lectura: 5 minutos
CaixaBank
25 Octubre, 2017
En els darrers anys, han irromput en la banca mòbil una sèrie d’avenços tecnològics. Aquesta eina ha crescut de manera considerable i ha canviat la forma d’interactuar amb el client. Per això, són moltes les empreses que es pregunten com afrontar l’evolució de l’àmbit digital, i els canvis que a la vegada impulsen i demanden els consumidors.
Avui dia la banca mòbil s’ha convertit en una de les eines digitals més utilitzades en el sector financer; prova d’això és que és el canal dominant entre els clients de CaixaBank. «Les xifres són realment increïbles, parlen per si soles», assegura Benjamí Puigdevall, director de Banca Digital de CaixaBank, a la masterclass «New innovations in mobile banking» organitzada per The Banker en col·laboració amb CaixaBank. I és que 3,8 milions de clients ja utilitzen serveis mòbils cada mes.
Entre les gestions dutes a terme hi ha tant transferències bancàries internes com operacions amb intermediaris. Per aconseguir que es puguin fer aquest tipus d’operacions simples i també altres de més avançades, Puigdevall explica que el servei s’ha de caracteritzar per «simplicitat, una excel·lent experiència d’usuari i està clar, tot en un sol clic». Pel que fa a aquest segon factor, és clau percebre les necessitats del client i adaptar-s’hi. Una altra forma de prioritzar l’usuari és involucrant-lo en el disseny i desenvolupament de serveis digitals, cosa que CaixaBank practica actualment i preveu seguir fent.
Puigdevall identifica dos factors principals que han revolucionat la banca mòbil. Un és la biometria, que ha produït una millora notable en la seguretat digital a través de mesures com el reconeixement d’empremtes dactilars (com per exemple ApplePay) o de veu. D’altra banda, els chatbots, basats en la intel·ligència artificial (IA), faciliten la comunicació entre client i entitat. Aquestes tecnologies coexisteixen en harmonia amb la banca mòbil, cosa que el director de Banca Digital de CaixaBank afirma que continuarà, ja que «el futur es construirà amb una combinació d’interfícies diferents».
Comentaris