T’has fixat que algunes estacions de metro i ferrocarril, a més de la ranura habitual per introduir-hi la targeta magnètica, ja estan preparades per poder pagar el transport amb una targeta amb xip, o simplement acostant el telèfon mòbil? És només un exemple més de l’autèntic auge dels pagaments mòbils que estem vivint, cada vegada més habituals en tota mena d’establiments, i que poden explotar definitivament durant les properes compres nadalenques.
Segons un recent estudi de GlobalWebIndex, a escala global, 4 de cada 10 adults en línia ja han utilitzat els seus dispositius mòbils per pagar béns i serveis. No obstant això, les dades difereixen segons el perfil demogràfic: el 43% dels consumidors d’entre 16 i 34 anys ja ha fet pagaments mòbils, una xifra que baixa fins al 26% entre els que tenen entre 55 i 64 anys. No hi ha diferències notables entre gèneres, però l’estudi sí que ha detectat que els que paguen amb el telèfon mòbil solen ser persones amb un nivell d’educació i d’ingressos elevat.