El sector audiovisual està en plena expansió en tots els seus formats i la producció audiovisual espanyola, amb la projecció internacional que ofereixen les plataformes digitals, té una oportunitat d’or.
Espanya, que ha passat de 38 sèries el 2015 a 75 el 2021, és el segon país europeu amb més producció de ficció. Segons les dades recollides per PwC a l’informe Entertainment and Media Outlook 2021-2025. España, es preveu un creixement sòlid i sostenible en la indústria d’entreteniment i mitjans, amb un increment del 5,0 % de la taxa de creixement anual compost al món i del 5,3 % a Espanya fins al 2025.
Aquest creixement impulsarà els diferents subsectors, en especial el vídeo a demanda i la publicitat a Internet, i suposarà per al nostre país uns ingressos de 31.737 milions d’euros el 2025.
Per ampliar aquesta projecció, el Govern va presentar el mes de març el pla “España, Hub Audiovisual de Europa”, integrat en l’agenda Espanya Digital 2025. Aquest pla té com a objectiu convertir Espanya en el primer hub audiovisual d’Europa, impulsant la producció nacional i atraient inversió i activitat econòmica.
El projecte, que considera el conjunt d’activitats i serveis del sector audiovisual en tots els seus formats (cinema, sèries, curts, publicitat, videojocs i animació), té prevista una inversió de 1.603 milions d’euros per al període 2021-2025 i la seva meta és augmentar un 30 % la producció audiovisual feta a Espanya.
Per aconseguir-ho, proposa una sèrie de mesures articulades al voltant de quatre eixos.
– Primer eix: digitalitzar, internacionalitzar i atreure inversors
– Segon eix: millora dels instruments financers i fiscals
– Tercer eix: disponibilitat de talent i desenvolupament de capital humà
– Quart eix: reformes regulatòries i eliminació de barreres administratives
Aquestes mesures tenen com a prioritat convertir Espanya en un pol d’atracció de la producció audiovisual, millorar la competitivitat de les empreses mitjançant la digitalització i generar talent reduint la bretxa de gènere. Tot això, des d’un prisma integrador que transcendeix l’audiovisual per connectar amb la cultura, el turisme i la imatge que el nostre país té en el context internacional.