ECONOMIA

Febre per les esportives, un mercat en auge que assoleix rècords en subhastes

Temps de Lectura: 5 minutos

Febre per les esportives, un mercat en auge que assoleix rècords en subhastes
Avatar

CaixaBank

28 Febrer, 2022


La febre de les sabatilles esportives bat rècords. L’abril del 2021, la casa de subhastes Sotheby’s va adjudicar uns Nike Air Yeezy 1, un parell de sabatilles dissenyades pel músic nord-americà Kanye West i que havia pertangut prèviament a l’artista, per 1,8 milions de dòlars (1,5 milions d’euros).

Aquest sorprenent preu supera els 1,5 milions de dòlars que es van pagar l’octubre passat per unes Nike Air Ships que havien protegit els peus de la llegenda del bàsquet Michael Jordan el 1984 . Aquestes sabatilles es van subhastar a Sotheby’s.

Aquest nou rècord és només una mostra del pròsper mercat de compravenda de sabatilles esportives, que s’han convertit en un trofeu per a col·leccionistes. L’adoració per aquesta mena de calçat ha arribat a l’extrem que, moltes vegades, els compradors no arriben ni a treure-les de les caixes originals per conservar-les en el millor estat possible juntament amb el packaging i així poder revendre-les.

Saber reconèixer quin model exacte serà el que més es revalorarà amb el temps només està a l’abast dels més perspicaços. S’espera que, el 2025, la compravenda de sabatilles arribi a un volum de facturació de 85.000 milions d’euros a tot el món, segons Statista.

Marques com Nike, Adidas, Puma o New Balanç ja treuen partit d’aquesta febre per les esportives i busquen col·laboracions puntuals i limitades amb altres marques o creadors, perquè sigui aquesta singularitat la que doni més valor a la sabatilla.

Per exemple, Nike ha establert una col·laboració amb la marca de gelats Ben and Jerry’s, coneguda pel seu compromís social. El resultat han estat les sabatilles Chunky Dunky, que es van presentar el maig del 2020, amb un preu de sortida de 100 dòlars. Es van exhaurir el mateix dia del llançament i, avui dia, es poden adquirir per entre 1.200 i 3.000 euros, segons el model.

Una cosa similar ha passat amb una marca a priori menys icònica com Lidl. La seva línia de roba Flow Cost incloïa unes esportives limitades que es venien per 19,99 euros. Es van esgotar en 3 hores i s’han arribat a pagar més de 800 euros en subhastes d’eBay, segons recull La Vanguardia.

Invertir en sabatilles

El món de la inversió també pren bona nota de l’auge d’aquest negoci. De fet, el comprador de les esportives de Kanye West, que n’ha arribat a pagar 1,5 milions d’euros, no és un altre que RARES.

Es tracta d’una plataforma llançada el març del 2021 per un exjugador de l’NFL amb experiència en el món fintech. Aquesta app adquireix sabatilles de gran valor, i en fracciona la propietat perquè els inversors puguin comprar, vendre o intercanviar accions.

En concret, aquestes sabatilles de recórd tenien un valor especial, ja que West les va calçar en la seva actuació als Grammy del 2008, en què va guanyar quatre d’aquests premis. Cinc anys després, el músic va finalitzar el seu contracte amb Nike per al disseny de la seva línia de sabatilles i va començar la seva col·laboració amb Adidas. Per això és una adquisició clau per a RARES, que s’ha donat a conèixer a tot el món gràcies a aquesta operació.

Accepto les condicions d'ús.