Encara que el vi és un producte mil·lenari, aquestes dades parlen d’una tendència a l’alça en el negoci, que el fa molt atractiu per a tots els actors implicats. És per això que Fenavin és un fòrum en què es comparteix informació, se cerquen noves oportunitats de mercat i s’analitzen les últimes tendències del sector.
En aquest context, CaixaBank ha volgut aportar-hi la seva experiència i el seu suport. L’entitat participa com a patrocinador de la fira i, alhora, ostenta el patrocini exclusiu de les activitats de promoció exterior i economia que s’hi desenvoluparan aquests dies.
De vegades, els petits detalls marquen la diferència entre un producte d’èxit i un altre que no ho és. En aquest sentit, com que Espanya gaudeix de molt bons vins, el repte per als empresaris és trobar solucions que ajudin a impulsar el sector vitivinícola i redundin en aquest doble objectiu d’apostar per la innovació i dotar les seves activitats d’una dimensió internacional que beneficiï les exportacions.
Aquests dos matisos estan presents en els continguts que oferirà CaixaBank durant la Fira. El Racó de la innovació, una iniciativa de la línia de negoci AgroBank adreçada al sector agrari, és una de les activitats més innovadores, ja que ajudarà a difondre conceptes inèdits de l’activitat enològica a totes les escales, com l’envelliment del vi al fons marí, l’ús d’ultrasons com a tècnica d’envelliment o elements d’ús quotidià com el desenvolupament d’un suro enroscable, per exemple; sempre hi ha idees noves que donen un gir modern al sector vitivinícola i la fira és el millor aparador per fer-ho.
També igualment interessant serà la intervenció de David Pedrol, CEO de @Winetobe, prevista per al dia 8 de maig. La seva experiència és molt valuosa, ja que la seva firma és la que ven més vi embotellat a Àsia a través d’internet. La seva ponència està emmarcada en el programa de ponències sobre promoció exterior i economia que proposa CaixaBank, que també inclou la participació de diversos responsables de l’entitat, que compartiran amb els assistents la seva visió sobre els principals mercats importadors a escala mundial i aquells que ofereixen un alt potencial de creixement. També es donaran a conèixer amb deteniment les repercussions del Brexit sobre els cellers espanyols, s’explicarà com dur a terme una venda segura en l’exportació i es donaran consells per negociar amb venedors xinesos, entre altres temes d’interès en matèria de comerç exterior que es tractaran a l’Aula 4 del pavelló firal.
De la mateixa manera, a l’estand de l’entitat financera està previst que especialistes de CaixaBank ofereixin assessorament i suport personalitzat a les empreses espanyoles assistents a l’esdeveniment. I, amb un caire més lúdic, l’espai de CaixaBank a Fenavin també organitzarà tastos de vi i maridatges.
Aquestes són algunes de les activitats més atractives durant els tres dies de Fenavin, que, d’altra banda, en aquesta desena edició ofereix un 7% més d’espai expositiu, més de 10.000 marques de vi i la presència a Ciudad Real de 1.993 cellers, un 11% més que l’any passat. Segons les estimacions de l’organització, s’espera que el seu aparador atregui més de 18.000 compradors, dels quals uns 4.000 seran internacionals.