“la Caixa” amb el col•lectiu de sords
Temps de Lectura: 5 minutos
CaixaBank
24 Agost, 2010
A partir d’ara, les persones amb discapacitat auditiva tindran plena autonomia en la utilització dels caixers automàtics. “la Caixa” continua la seva aposta per la innovació i el compromís social, amb aquest sistema d’ajuda per a sords, i que ja es pot utilitzar en els 8.000 terminals d’autoservei dels que disposa.
El sistema funciona a través de vídeos explicatius amb llenguatge de signes que faciliten al client el desenvolupament de la seva operativa financera. Per accedir als vídeos, l’usuari ha d’anar al menú d’ajuda, seleccionar l’opció de “vídeos d’ajuda” i per últim escollir l’operativa que vol que li sigui explicada en llenguatge de signes: el reintegrament d’efectiu o la consulta de saldo i moviments.
L’usuari podrà escollir l’idioma de visualització: català o castellà i pròximament en anglès. Els vídeos explicatius també estan disponibles en el canal que “la Caixa” té a Youtube.
A més, “la Caixa” està realitzant una prova pilot, en algunes oficines, d’un nou sistema pioner de videotraducció que consisteix en la intervenció d’un videointèrpret que permet la comunicació entre el client sord i l’empleat de l’oficina.
Per desenvolupar aquest sistema, “la Caixa” ha col•laborat amb la Fundació Privada de la Federació de Sords de Catalunya (FESOCA), que disposa de la primera plataforma tecnològica d’interpretació de la llengua de signes, mitjançant videoconferència per Internet.
Recentment, la Generalitat de Catalunya ha aprovat una llei amb la finalitat de regular la llengua de signes catalana com a sistema lingüístic propi de les persones sordes, el seu aprenentatge, la docència i la seva interpretació.
Comentaris