”la Caixa” i Technosite milloren l’accessibilitat en els caixers automàtics
Temps de Lectura: 5 minutos
CaixaBank
07 Abril, 2014
”la Caixa” i Technosite, companyia especialitzada en tecnologies accessibles del grup d’empreses de l’ONCE i la seva Fundació, han posat en marxa el projecte europeu APSIS4all, amb l’objectiu de superar les barreres d’accessibilitat a què s’enfronten les persones amb discapacitat, les poc familiaritzades amb les tecnologies i la gent gran, quan interactuen amb dispositius d’ús públic com els caixers automàtics.
Es pot beneficiar d’APSIS4all qualsevol client que tingui dificultats per fer servir el caixer automàtic o simplement vulgui personalitzar l’operativa. El sistema ja està disponible en prop de 1.300 caixers automàtics de ”la Caixa”. L’usuari només ha de seguir dos passos:
• Indicar les seves preferències en el web del projecte
• Sol·licitar una targeta nova a ”la Caixa”
El client rep una targeta contactless que permet operar amb el caixer sense haver d’introduir-la i activa les opcions de personalització disponibles: pantalles en alt contrast amb textos i botons grossos, operativa guiada per veu en els auriculars del client (amb opció d’ocultar la informació gràfica), navegació mitjançant el teclat del caixer, avatar de llenguatge de signes, textos més senzills i pantalles simplificades.
APSIS4all és una iniciativa finançada per la Comissió Europea, dins del programa d’ajuda a les TIC i com a part del programa de Competitivitat i Innovació de la Unió Europea.
Al seu torn, ”la Caixa” forma part del projecte INREDIS, acrònim d’INterfícies de Relació entre l’Entorn i les persones amb DIScapacitat, per facilitar la comunicació i interacció entre les persones amb algun tipus de necessitat especial i el seu entorn.