”la Caixa” inicia el desenvolupament del “wearable banking”
Temps de Lectura: 5 minutos
CaixaBank
19 Febrer, 2014
Caminar pel carrer un dia de fred, mirar el rellotge per veure l’hora i alhora saber com va la cotització de l’IBEX35, sense necessitat de treure’t els guants i consultar l’smartphone. O anar en bici per una població desconeguda i poder saber ràpidament on hi ha una oficina de ”la Caixa” sense necessitat de parar i consultar l’smartphone.
Aquestes són dues possibles situacions en què et podries trobar i que, gràcies a la “wearable technology” o “tecnologia portable”, serà habitual que puguis fer.
Aquesta nova tecnologia està pensada perquè la portem a sobre, com el rellotge, les ulleres, la roba, les sabates…, i puguem operar amb facilitat en qualsevol moment i des de qualsevol lloc.
Smartwatch
”la Caixa” ja ha creat una de les primeres aplicacions d’una entitat financera al món per a smartwatches (rellotges intel·ligents sincronitzats amb el telèfon mòbil).
El nou servei, ja disponible per a l’SmartWatch 2 de Sony, permet seguir l’evolució de la borsa en el rellotge.
L’usuari pot configurar l’aplicació i escollir els valors i índexs dels mercats de tot el món (IBEX35, Dow Jones, NASDAQ, Eurostoxx, etc.) que vol veure a l’smartwatch. De cadascun d’ells es mostra la informació sobre la cotització més recent i la variació respecte del moment d’obertura del mercat. Si l’usuari necessita ampliar les dades, pressionant sobre el valor a la pantalla de l’smartwatch, s’obre automàticament l’aplicació de ”la Caixa” sobre inversió borsària en el telèfon mòbil.
L’aplicació ja es pot baixar gratuïtament des del Google Play
Google Glass
Una altra de les aplicacions que ”la Caixa” té preparada estarà disponible al Google Glass, un complement amb forma d’ulleres creat per Google que s’adapta perfectament a l’ergonomia de la persona, amb el qual es pot portar a sobre un petit ordinador connectat a l’smartphone o senyal Wi-Fi.
L’aplicació de ”la Caixa”, una de les primeres desenvolupades al món des del sector financer per a aquest “gadget”, adapta dos dels serveis de ”la Caixa” més utilitzats en els mòbils convencionals: el localitzador d’oficines i el conversor de divises.
Un usuari de Google Glass pot veure, sobreimpresa a la pantalla, la indicació cap a l’oficina de ”la Caixa” més propera al punt on és en aquells moments, la direcció cap a on ha d’anar, la distància que hi ha i el telèfon de contacte, per si li cal trucar prèviament.
Per la seva part, el conversor de divises per a Google Glass fa els seus càlculs quan l’usuari activa l’aplicació i enfoca amb les ulleres l’etiqueta amb el preu d’un producte. L’equivalència apareix sobreimpresa a la pantalla, mitjançant realitat augmentada.
”la Caixa” publicarà el seu servei per a Google Glass quan s’obri el mercat d’aquest entorn als EUA.
Comentaris