Publicitat en xarxes socials: com treure’n partit per al teu negoci?
Temps de Lectura: 5 minutos
CaixaBank
08 Juny, 2015
Cada vegada són més les persones que decideixen emprendre i crear el seu propi negoci. Una dada que corrobora aquest fet és que el primer quadrimestre de 2015 es van sumar al règim especial de treballadors autònoms (RETA) 25.799 nous autònoms. Dels 3.125.806 autònoms el desembre de 2014 es va passar als 3.151.605 l’abril de 2015. Són xifres facilitades per la Federació Nacional d’Associacions de Treballadors Autònoms (ATA), que també informa que des de l’abril de 2014 fins a l’abril de 2015 hi ha 70.695 nous afiliats al RETA.
Poden ser molts els motius pels quals una persona decideixi aventurar-se i crear el seu propi negoci, però, sigui per la raó que sigui, emprendre i gestionar un negoci propi no és una tasca fàcil. Conèixer molt bé el mercat en què volem competir, disposar d’un pla de negoci sòlid i estar motivats són alguns consells clàssics que sempre han ajudat l’emprenedor; tanmateix, amb l’auge de les noves tecnologies, les possibilitats de promocionar el negoci s’han multiplicat.
Aquest és el cas de les xarxes socials, una bona eina per augmentar la nostra visibilitat i per interactuar tant amb els actuals clients com amb els potencials. Perquè aquesta eina funcioni, cal difondre continguts interessants, participar en les converses que es generin i atendre els nostres seguidors.
Els canals de xarxes socials també ofereixen la possibilitat d’invertir en publicitat amb petites campanyes. Aquests tipus de promocions tenen molts avantatges, entre aquests la segmentació dels públics (interessos, edat, ubicació, sexe, idioma, etc.) i la decisió del pressupost que s’hi ha de destinar; de fet, no cal dedicar-hi un gran pressupost per obtenir resultats.
Més avantatges que et pot aportar la publicitat en les xarxes socials són:
- El teu anunci pot arribar en un moment a milions d’usuaris actius en tot el món que poden ser clients potencials.
- Els usuaris poden interactuar amb l’anunci, i comentar-lo, compartir-lo… En aquest sentit, la interacció et pot afavorir, ja que els mateixos usuaris poden difondre l’anunci sense necessitat que tu paguis per això.
- Hi ha formats d’anunci en què l’usuari veu en la teva publicitat alguns dels seus contactes que s’han interessat per la teva marca. Aquest tipus de publicitat afavoreix l’increment de clics.
Com aconseguir que un anunci sigui efectiu? Alguns consells:
- Atreure l’atenció de l’usuari amb un bon text. Escriu un text senzill, concís i directe. Usar en els textos call to action, que descriguin quina acció concreta vols que faci el teu usuari: Compra ara, Inscriu-t’hi aquí, Accedir-hi ara, Participa-hi…
- Seleccionar una bona imatge amb una bona resolució. Informa’t de les mesures que demana cada xarxa social i cada format d’anunci.
- Revisa regularment les estadístiques i analitza com respon la gent al teu anunci. Decideix si cal modificar la segmentació, el text, la imatge…
- Si fas publicitat per generar trànsit al teu web o botiga virtual, assegura’t que el tens ben adaptat a tots els dispositius.
Si t’interessa disposar de més informació, et convidem a seguir el perfil de @CaixaNegocis a Twitter.
Comentaris