SOSTENIBILITAT

Running: la febre de la mitja marató

Temps de Lectura: 5 minutos

Running: la febre de la mitja marató
Avatar

CaixaBank

04 Març, 2019


No cal tenir cap motiu per córrer. Només cal sortir de casa i fer-ho. Aquesta és, potser, una de les raons per les quals el running s’ha posat de moda. Les enquestes diuen que hi ha més de dos milions i mig de corredors a Espanya. És una activitat que ha crescut moltíssim, sobretot a partir de l’any 2008, quan va començar la crisi econòmica. El motiu? És gratuïta i es pot practicar en qualsevol espai exterior i a qualsevol hora del dia. L’única inversió que és recomanable fer quan triem practicar aquest esport (en especial si som principiants) són unes sabatilles esportives de qualitat amb un bon sistema d’amortiment que cuidi les nostres articulacions.

El running aporta nombrosos beneficis per a la salut, com bé sap l’organització d’Equip Saludable de CaixaBank, que actualment compta amb 11.000 empleats adscrits que participen d’alguna manera en iniciatives vinculades a aquest objectiu.

Aquesta activitat esportiva disminueix el risc que desenvolupem malalties com l’obesitat, la hipertensió i el càncer de mama. Enforteix els ossos i ens ajuda a millorar el sistema immunològic. També fa augmentar la capacitat pulmonar. A més, es tracta d’un mètode tan eficaç per controlar l’ansietat i l’estrès com el ioga i el mindfulness. En ser un exercici basat en la repetició, ens ajuda a deixar la ment en blanc, netejant-la de les preocupacions diàries.

Però practicar aquest esport també comporta els seus riscos si no seguim una sèrie de pautes. Les lesions que podem patir van des del desgast dels cartílags de genolls i malucs fins a problemes cardiorespiratoris greus. En especial si es pretenen recórrer grans distàncies sense un entrenament i escalfament adequats.

El somni de tot runner, córrer la mitja marató

Córrer la mitja marató és el somni de qualsevol principiant o experimentat amant del running. Aquesta febre per la mitja marató no és nova al nostre país. Aquesta modalitat de competició va assolir el zenit de popularitat després dels Jocs Olímpics de Barcelona, l’any 1992.

Un dels grans atractius que té la competició per als runners no és només el repte que suposa recórrer 21.097,5 metres (la meitat de distància que una marató normal) sinó també la possibilitat de poder fer-ho al costat d’atletes professionals.

L’objectiu de cada corredor és diferent: alguns pretenen guanyar la carrera, mentre que per a d’altres ser capaços d’acabar-la i explicar l’experiència a altres runners representa la major de les victòries.

Potser és la simplicitat d’aquesta competició contra un mateix el que ha aconseguit que les mitges maratons s’expandeixin per tot el món. La mitja marató compta sempre amb una quantitat de participants amb què moltes altres disciplines esportives no podrien ni arribar a somiar.

A nivell mundial aquest tipus de competicions ha proliferat en països com la Xina, on la febre del running ha crescut de forma exponencial des de les Olimpíades de Pequín el 2004. En altres països, com EUA , les mitges maratons ja són un esdeveniment clàssic amb molts anys d’història com, per exemple, la marató de Nova York.

A Espanya les mitges maratons de Barcelona, Madrid i València, entre d’altres, han seduït molts corredors de tot el món. CaixaBank és una de les empreses més compromeses en el patrocini d’aquest tipus de curses, tant en les grans capitals com en ciutats mitjanes i petites de la geografia espanyola, on és present a través del patrocini de 50 d’aquestes proves esportives.

Què has de tenir en compte si vols córrer una mitja marató

Si ets principiant i vols viure l’experiència d’acabar una mitja marató, et donem una sèrie de consells perquè superis amb èxit la prova.

Abans de llançar-te, recorda que has de ser realista amb els teus objectius. No t’imposis un resultat que no s’ajusti a la teva condició física. Tingues en compte que la mitja marató és una cursa exigent, per la qual cosa seria recomanable que et posessis en mans d’un professional que et guiï en aquesta primera experiència. També pots trobar aplicacions que t’ajuden a preparar-te: una de les més populars i que ofereix una part dels seus serveis de manera gratuïta és Endomondo.

També és important fer una valoració prèvia del teu estat físic i programar-te un pla d’entrenament variat que vagi augmentant l’exigència progressivament.

No decideixis participar en una mitja marató si abans no et sents còmode en distàncies més curtes.

Tingues sempre en compte que una hidratació i alimentació adequades et poden ser de gran ajuda en la teva experiència.

I, sobretot, no t’oblidis de gaudir-ne.