Encara que pugui semblar-ho, tornar o canviar regals de Nadal no és una missió impossible. El fet cert és que molts establiments ofereixen voluntàriament aquestes possibilitats als seus clients. I, en aquests casos, el millor és informar-se bé prèviament per evitar disgustos posteriors.
Primer de tot, quan fem les nostres compres de Nadal, hem de demanar a l’establiment quina és la seva política comercial. És a dir, hem d’assabentar-nos de si és possible canviar el color, la talla o el model, en quines condicions i quant temps tindrem per fer-ho.
Si el comerç accepta devolucions, també convé aclarir si reemborsarà els diners en metàl·lic o si lliurarà un val bescanviable durant un temps determinat.
Si detectem un defecte de fàbrica o una tara, podem reclamar l’execució de la garantia. En aquest cas, podrem demanar que es repari el producte o que ens en lliurin un nou en perfecte estat. A més a més, l’OCU indica que si no arribem a un acord, podem demanar una rebaixa en el preu per quedar-nos amb el producte o fins i tot que ens tornin els diners. En aquest darrer cas, al·legaríem la resolució del contracte perquè el venedor no ha complert amb la seva part.
De tota manera, sempre hem d’exigir el tiquet de compra o la factura, que hem de conservar per fer qualsevol canvi o reclamació, i també per exigir el compliment de la garantia.