Treu partit de Facebook en el teu negoci
Temps de Lectura: 5 minutos
CaixaBank
09 Febrer, 2016
Quan Mark Zuckerberg va crear Facebook des de la seva habitació de la Universitat de Harvard, no era conscient de la revolució que suposaria a nivell mundial. Dotze anys després, aquesta xarxa social s’ha convertit en la líder indiscutible, ja que és la que més usuaris aglutina a tot el món.
A Espanya, Facebook també és el rei: 13 milions d’usuaris utilitzen aquesta plataforma. Més dades sobre la penetració de la xarxa del “M’agrada”? El VI Estudio Redes Sociales de IAB Spain va exposar que els espanyols estem a Facebook una mitjana de 4 h 31 min a la setmana, el 88% l’utilitza per seguir les seves marques preferides i és la xarxa social més utilitzada per obtenir informació abans de fer una compra per Internet.
Si ets emprenedor i tens un negoci, no hi ha res millor que estar a Facebook per arribar a milions de clients. Fa un temps ja vam posar en relleu el potencial de les xarxes socials per a les empreses i avui volem centrar-nos en com podem treure partit de la principal plataforma on-line del nostre país. Aquí tens alguns consells que has de tenir en compte perquè el teu negoci tingui èxit a Facebook:
- Pàgina de fans: les empreses, des de la més petita fins a les multinacionals, han d’estar a Facebook com a “fan page”. Aquesta opció té molts més avantatges, com ara informació estadística de l’activitat, possibilitat de fer campanyes de publicitat i més bon SEO.
- Imatge: totes les publicacions hauran d’anar acompanyades d’una imatge relacionada per aconseguir més repercussió i cridar més l’atenció (està demostrat que les publicacions amb continguts visuals es comparteixen molt més).
- Crida a l’acció: cal cercar la resposta de l’usuari, incorporant, per exemple, una pregunta perquè participi o convidar-lo a expressar la seva opinió. No s’ha de donar informació i prou, sinó que s’ha d’animar a participar. Una pàgina a Facebook funciona bé quan els usuaris que en formen part col·laboren de manera activa en el desenvolupament i construcció de la mateixa.
- To: el to ha de ser proper i amistós. Cal demostrar empatia, proximitat i humanitat.
- Freqüència i horari: no és recomanable fer més de dues actualitzacions diàries de contingut, ja que correrem el risc de saturar els membres de la comunitat. Per contra, tampoc no és bo publicar menys de dues actualitzacions setmanals. Sobre l’horari, en general, les actualitzacions a última hora del matí i les fetes a la tarda durant els dies feiners gaudeixen de més interacció. De tota manera, cada comunitat té les seves peculiaritats i per això és molt útil consultar les estadístiques generals de la pàgina per estudiar el comportament dels usuaris.
I, si encara vols fer-te més visible, pots dur a terme campanyes de publicitat a Facebook. Amb petites inversions es poden aconseguir resultats importants, però abans de començar has de respondre les preguntes següents:
- A qui vols arribar? Un dels grans avantatges de la publicitat a Facebook és que podem triar a qui volem arribar. És possible segmentar l’audiència per edat, gènere, preferències… Per això és important definir el públic al qual va destinat l’anunci.
- Quin és el missatge principal? Els anuncis tenen títol i cos de text, però el nombre de caràcters és limitat. És per això que cal definir molt bé què volem comunicar i com ho farem per aprofitar l’espai de la millor manera possible. Les crides a l’acció i anunciar descomptes i ofertes són mètodes molt eficaços.
- Quina imatge? De vegades la imatge és encara més important que el text. Cal triar una fotografia cridanera, amb colors que cridin l’atenció i que representi el leitmotiv de la campanya.
Si en el moment de crear un anunci et sorgeixen dubtes, Facebook posa a disposició de les petites empreses un centre d’aprenentatge perquè treguis partit de les seves pàgines i anuncis.
Ens veiem a Facebook!
Comentaris