Consells pràctics per a reunions eficients

12 Setembre, 2017

Consells pràctics per a reunions eficients


Les reunions entre treballadors, clients i col·laboradors són imprescindibles per al bon funcionament d’una empresa o organització: s’hi consensuen i s’hi prenen les grans decisions, s’hi fomenten les bones relacions i s’hi promou la creativitat i la innovació. No obstant això, una mala preparació i organització comporta, a vegades, reunions ineficients.

Investigadors i treballadors de l’Escola de Negocis d’Harvard i de la Universitat de Questrom van dur a terme una enquesta a executius de diferents sectors i el resultat va ser el següent: el 65% va afirmar que les reunions li impedeixen acabar la feina, mentre que el 71% les va titllar d’improductives i ineficients.

Per això, es fa imprescindible establir regles bàsiques per crear reunions eficients en què cada intervenció tingui valor i sentit. Per a Paul Axtell, conferenciant i autor de dos llibres premiats sobre eficàcia en les reunions, això passa per crear “experiències de qualitat per a cada participant”. És a dir, aconseguir que els assistents se sentin cada vegada més connectats, valorats i realitzats. Però, com ho podem aconseguir?

Axtell assenyala la importància d’estar ben preparats i mostrar empatia: “La gent associa l’atenció amb la cura. Observa, escolta, fes preguntes que convidin a la reflexió i evita les distraccions”. Així mateix, cita la importància de liderar i dirigir bé la reunió, així com administrar bé el temps i establir torns de paraula.

Sens dubte, la necessitat d’agilitzar i optimitzar les reunions es fa imprescindible en un món en què regna la comunicació i el treball en equip. Per això, la tornada de les vacances és un bon moment per posar en pràctica aquest decàleg amb 10 consells pràctics per aconseguir reunions eficients.

reunions eficients, temps, productivitat, eficaç, empleats, consells