Amb l’arribada de les vacances, són molts els que decideixen aprofitar el seu temps lliure per viatjar, ja sigui localment o més enllà de les nostres fronteres. Davant de qualsevol eventualitat amb què ens puguem trobar durant el recorregut i les estades, hi ha l’assegurança de viatge.
Per a què serveixen i què cobreixen les assegurances de viatge?
Temps de Lectura: 5 minutes
CaixaBank
10 Juliol, 2023
Com funcionen les assegurances de viatge?
Ofereixen diferents cobertures en funció del tipus de viatge, la durada, el destí o l’objectiu. Aquí et deixem algunes eventualitats davant les quals les assegurances solen respondre:
- Pèrdua d’equipatge
- Anul·lació o demora d’un trajecte (avió, tren, etc.)
- Accident
- Malaltia
- Despeses inesperades
- Assistència en robatoris
- Repatriació
- Odontòleg
- Assessorament legal
El preu de la teva pòlissa es determinarà segons les característiques de les cobertures que acordis. Recorda que les assegurances tenen un import límit de cobertura, que correspon a la quantitat màxima de diners que se’t reemborsarà en cas que es doni algun dels supòsits recollits.
Quan cal contractar una assegurança de viatge?
Abans de contractar una assegurança de viatge, és recomanable que revisis les teves cobertures en altres productes, com la teva assegurança de la llar o de salut, ja que, de vegades, inclouen cobertures en desplaçaments. També ho fan les targetes de crèdit. D’altra banda, els mitjans de transport públics tenen una assegurança de viatgers.
Un cop hagis tingut en compte aquestes cobertures, has d’analitzar el tipus de viatge que faràs i quines necessitats et poden sorgir durant el recorregut. Abans de contractar la teva assegurança de viatge, has d’haver reservat o abonat el teu viatge, a més de conèixer amb detall dates i altres dades concretes, per poder calcular l’import de la cobertura.
Quan fas la reserva, hi ha agències de viatge que ofereixen la possibilitat de contractar en el mateix moment una assegurança de viatge. Recorda’t de revisar les condicions abans de contractar-la, per comprovar que realment s’ajusti a les teves necessitats.
En què m'he de fixar en contractar una assegurança de viatge?
Se sol contractar de manera individual, però hi ha pòlisses per a famílies o per a grups de viatgers. També hi ha productes específics per a viatges comuns, com ara viatges per esquiar, en què es posa l’accent en cobertures d’assistència mèdica.
Precisament, la cobertura sanitària és un aspecte que hem de supervisar amb atenció. Cal mirar amb deteniment si ofereix assistència dins el territori nacional i a l’estranger, i si respon en cas de despeses sanitàries, hospitalització, tractaments, desplaçaments, retorn anticipat, traducció o repatriació. De vegades, s’ofereix desplaçament i estada d’acompanyants, trasllats o repatriació.
Una altra qüestió important en la teva assegurança de viatge són els motius de cancel·lació, ja que només rebràs compensació en els casos que estableixi la teva pòlissa. Els més freqüents són malaltia, accidents o defunció del prenedor de la pòlissa o familiars, però s’hi poden incloure supòsits com acomiadaments, danys a l’habitatge habitual, convocatòries oficials o robatori de documentació necessària per al viatge.
Finalment, valora el servei que s’ofereix: si les trucades al telèfon de contacte són a càrrec teu o de l’asseguradora, si has d’abonar tu les despeses i justificar-les posteriorment o si l’assegurança mateixa s’ocupa dels pagaments, l’idioma del servei telefònic, els seus horaris, etc.
Una assegurança de viatge no és assistència al viatger
L’assegurança reemborsa un import determinat a l’assegurat. En canvi, un sistema d’assistència al viatger assumeix tots els costos corresponents a l’incident. Generalment, els serveis d’assistència al viatger tenen una durada anual i ofereixen atenció personalitzada les 24 hores, per la qual cosa, si viatges sovint, és una opció recomanable.
Com fer ús de l'assegurança de viatge?
Et deixem algunes recomanacions per al teu viatge:
- Porta sempre una còpia de la teva pòlissa, en què es detallin les cobertures i les dades de contacte.
- Si tens alguna incidència durant el viatge, contacta amb la teva asseguradora abans que passin 24 hores des del succés. Si és algun supòsit que requereix urgència, intenta posar-te en contacte abans amb la teva asseguradora per saber com has de procedir.
Documenta tots els teus incidents recollint informes, factures i altres justificants, per presentar-los a l’asseguradora