INNOVACIÓ

L’auge de l’e-commerce

Temps de Lectura: 5 minutos

L’auge de l’e-commerce
Avatar

CaixaBank

12 Maig, 2016


El comerç electrònic està en ple auge. Segons un estudi realitzat per CaixaBank partint dels comerços que utilitzen la nostra passarel·la de pagaments per al comerç electrònic, l’e-commerce ha crescut un 26% al nostre país en l’últim any, i s’ha situat, per tant, com un dels països europeus amb millor progressió. En aquest post descobriràs tot el que cal saber sobre el comerç electrònic a Espanya.

Per edats, qui compra més?

Les persones més grans de 65 anys són la franja que menys compra per Internet però la que més hi gasta. Amb un 3% del total d’operacions, el seu tiquet mitjà puja a 64 euros i se centra en grans superfícies, agències de viatge o beneficència/ONG. Just per sota hi ha els ciutadans d’entre 45 i 64 anys. Concentren el 25% de les operacions i el seu tiquet mitjà, amb els hotels i el lloguer de vehicles com a principals actius, arriba als 59 euros.

Els següents són les persones d’entre 35 i 44 anys, que es decanten pels productes electrònics i el comerç al detall i acaparen el 28% del total dels moviments. El tiquet mitjà baixa lleugerament fins a situar-se en els 54 euros. De ben a prop segueix el grup d’entre 25 i 34 anys, la franja més majoritària. Amb una despesa mitjana de 51 euros, concentren el 29% de les operacions. El que més els agrada per comprar en línia: els restaurants i apostes on-line. I, finalment, el grup més jove: el de 16 a 24 anys. Concentren les seves compres en activitats i productes senzills i el seu tiquet mitjà puja a 44 euros.

Dels heavy users als porucs

I què podem dir sobre els comportaments de compra? Primer podríem destacar els heavy users, usuaris que consideren les compres convenients o divertides i fan servir les noves tecnologies (correu electrònic, smartphone, etc.) com a element per fer les seves compres. Just a l’altra banda tenim els porucs, que aprecien diverses barreres en la compra on-line: despeses de transport, no poder veure i tocar els articles, la privadesa, etc.

Al mig hi hauria els curiosos, a qui els encanta llegir per Internet i a les xarxes socials abans de comprar un producte, i els captadors d’ofertes, que, majoritàriament (el 60%), pensen que els millors descomptes es troben on-line i són propensos a fer servir comparadors d’ofertes.

I per sectors, qui és el rei?

El turisme, com un dels principals motors de l’economia espanyola, també ostenta el lideratge en e-commerce. Amb un 50% de la facturació en compres on-line, incloent vols (28,2%), hotels (11%) i agències de viatges (10,7%), conserva distància sobre altres sectors com el transport ferroviari i marítim (8,3%) o els supermercats (2,3%).

La convivència dels canals

Segons un estudi de Criteo, el 30% de les operacions d’e-commerce a Espanya el 2015 es vam fer a través de dispositius mòbils. Aquesta tendència s’ha disparat exponencialment des de 2013 (un 511% d’augment) i, com sosté el portal especialitzat ecommerce News, el 2016 tornarà a augmentar un 51%. Aquesta revolució mòbil permet traçar un nou perfil de consumidor multicanal que progressivament elimina les barreres entre la compra física i l’on-line i que fa servir una mitjana d’1,5 canals i 2,6 dispositius per fer les seves compres.

L’e-commerce a CaixaBank, entitat líder en innovació

En el seu compromís amb la innovació, CaixaBank ha desenvolupat, a través de Comercia Global Payments, sistemes de passarel·les de pagament adaptats als diversos tipus de client: petits negocis, pimes o grans corporacions. Tots compleixen amb els requisits de compra segura i accepten la gran majoria de mètodes de pagament.

  • Solucions per a aquells que vulguin iniciar-se en l’e-commerce. Aquesta és la solució adequada i la més utilitzada.
  • Solucions per als comerços que volen treure més partit a la relació amb el seu client.

Així mateix, CaixaBank ofereix gran varietat de solucions TPV, des de Wi-Fi fins a mòbil. La més innovadora: el TPV Tablet, que permet la gestió i integració de les dades d’un negoci amb el sistema de pagament per PIN Pad. Aquests TPV ofereixen diversos serveis de valor afegit, com la multidivisa, el pagament fraccionat, el pagament Contactless o el web responsive, entre d’altres.

Vols descobrir més sobre e-commerce? Fes una ullada al nostre blog.

Accepto les condicions d'ús.