Quin és el propòsit d’una empresa? Com es mesura el valor que genera? Només comptem els dividends que produeix per als seus accionistes? O potser hauríem d’obrir una mica més el camp de visió? Aquestes són algunes de les preguntes que la societat es planteja en els nostres dies. En un moment en què la sostenibilitat té un lloc preferent en totes les agendes, el simple benefici econòmic sona a buit. Fins i tot a arcaic. Avui, aquesta societat demana alguna cosa més a les empreses que interactuen amb ella que el simple fet de generar negoci.
Les dades confirmen aquesta realitat: cada vegada comprem més amb la consciència alerta, una tendència que fins i tot sembla haver augmentat durant la pandèmia de la COVID-19. Així ho indica un informe elaborat l’any 2020 per Ipsos: vuit de cada deu consumidors declaraven la seva intenció de cercar productes més sans i respectuosos amb el medi ambient després de la quarantena per coronavirus. A més, el 87 % dels espanyols creu que pot influir en els canvis que es produiran després de la pandèmia, mentre que el 62 % aposta per una recuperació verda d’aquesta crisi.
El món canvia i, amb ell, la manera que tenim de fer negocis. Aquesta és una de les raons per les quals cada vegada més empresaris es plantegen afegir ingredients socials i ambientals a les seves companyies. L’objectiu: reportar al seu entorn una sèrie de beneficis que s’afegeixen als derivats del rendiment econòmic.
No només es tracta d’atreure consumidors conscienciats: avui, els accionistes de l’empresa són totes aquelles persones afectades per la seva activitat. I la seva opinió compta més que mai.