La inclusió total de les tecnologies en les nostres vides, i el seu ús quotidià, ha fet que el sector financer es trobi en un nou context en què els consumidors demanen una personalització més gran dels serveis. És en aquest punt on els bots tenen un paper clau, però, de quina manera pot adaptar-se aquesta tecnologia al sector financer? Benjamí Puigdevall, director de tecnologia digital de CaixaBank, analitza l’ús de bots en el sistema bancari en la quarta entrega de la classe magistral «Latest developments in mobile banking», en col·laboració amb The Banker.
Quin paper juguen els bots en el sector financer?
Temps de Lectura: 5 minuts
CaixaBank
31 Juliol, 2018
Va ser el 1950 quan l’informàtic Alan Turing va assentar les bases de la intel·ligència artificial i presentava el Test de Turing, un mètode que mesurava la intel·ligència de les màquines. D’aleshores ençà, han estat molts els bots que s’han anat fent un buit en el mercat. Els bots són programaris dissenyats per fer tasques sense l’ajuda de l’ésser humà. El model més freqüent és el chatbot, un robot dissenyat per simular una conversa amb persones a través de missatges de text. En els darrers anys, aquesta tecnologia ha anat guanyant terreny en molts sectors, incloent-hi el financer.
CaixaBank va llançar el seu primer chatbot a imaginBank, el primer banc mobile en línia enfocat a la generació mil·lennista. La tecnologia chatbot també s’ha introduït a Now, un projecte dissenyat i inspirat en la filosofia fintech. A CaixaBank, l’estratègia de bots obeirà a tres qüestions bàsiques: «En primer lloc, sortir de l’entorn bancari i estar presents a les xarxes socials, a les plataformes de missatgeria i, fins i tot, als assistents virtuals. (…) En segon lloc, millorar els nostres chatbots per permetre’ls o donar-los la capacitat i l’habilitat de dur a terme transaccions senzilles. (…) I, finalment, i el més important de tot, fer servir el chatbot com una eina comercial utilitzant el diàleg entre el client i el chatbot per oferir productes financers i serveis al client», explica Puigdevall.
A CaixaBank, més de 4,5 milions de clients són usuaris de la banca mòbil. Conscients del paper que juga el mòbil com a nexe que uneix el client amb l’empresa financera, des de CaixaBank es preveu que en el futur hi haurà dues tecnologies que tindran una gran repercussió. Ho explica Puigdevall: «En primer lloc, la intel·ligència artificial per crear chatbots, que ajuden els nostres clients mentre utilitzen les nostres aplicacions mòbils o, amb l’ús de la intel·ligència artificial per a la intel·ligència predictiva, per identificar esdeveniments i anticipar solucions per als nostres clients». I, d’altra banda, l’ús de les API com una oportunitat perquè els bancs obrin els nostres sistemes i serveis a la resta del món amb empreses emergents o fintechs.
Comentaris