ECONOMIA

Com monetitzen els seus continguts els grans «youtubers»?

Temps de Lectura: 3 minuts

Com monetitzen els seus continguts els grans «youtubers»?
Avatar

CaixaBank

01 Juny, 2022


Fa anys que YouTube va deixar de ser un repositori de vídeos per transformar-se en una de les plataformes més rendibles per als creadors de contingut. Hi ha alguns que obtenen ingressos mitjançant la monetització de les seves creacions, mentre uns altres comencen pujant un vídeo i acaben convertint-se en una empresa capaç de treballar amb grans marques, cosa que a vegades els pot reportar milions.

Repassem els perfils dels majors creadors de contingut de YouTube en el context mundial ordenats per volum de subscriptors, de menor a major, i analitzem com generen ingressos amb les seves creacions.

Unspeakable (EUA, 24 anys i 13,3 milions de subscriptors)

Unspeakable és un creador de continguts centrat en l’univers de Minecraft, reptes i bromes per als seus 13,3 milions de subscriptors. Porta ja una dècada pujant aquest tipus de vídeos, però en els últims anys la seva estratègia de filiació amb Spotter li ha suposat un guany considerable, que ascendeix a 26 milions d’euros el 2021, segons Forbes. El seu vídeo més vist acumula 58 milions de visualitzacions.

Rhett and Link (EUA, 44 i 43 anys i 17,6 milions de subscriptors)

Rhett and Link porten anys fent continguts de divulgació de ciència i cultura, en un to accessible per als més joves. Han apostat pel format magazine, per un programa de cuina i un talent de nous valors a YouTube. També han fet aquest any directes de pagament per a un públic major, per als quals van esgotar les seves entrades.

El seu canal Good Mythical Morning, amb 17,6 milions de subscriptors, destaca per la qualitat del seu contingut, que els ha permès generar ingressos per valor de 27 milions d’euros el 2021, segons Forbes. El seu vídeo més vist assoleix els 31 milions de visualitzacions.

Preston Arsement (EUA, 17 anys i 19 milions de subscriptors)

Preston Arsement compta amb diversos canals a YouTube on crea contingut, encara que el més popular és el que porta el seu nom. Amb a prop de 19 milions de subscriptors i quatre anys de recorregut, aquest youtuber aprofita tendències de cinema i televisió per crear vídeos relacionats amb l’univers Minecraft, molt popular a Internet. Forbes li atribueix uns guanys de 14,5 milions d’euros el 2021. El seu vídeo més vist supera els 62 milions de visualitzacions.

Jake Paul (EUA, 25 anys i 20,4 milions de subscriptors)

Jake Paul és un dels youtubers més polèmics de la xarxa. El seu contingut se centra en la boxa, però mostra uns altres aspectes de la seva vida. El segueixen 20,4 milions de subscriptors. Els seus ingressos el 2021 van assolir els 41 milions d’euros, segons Forbes, i acumula 290 milions de visualitzacions en el seu vídeo més vist.

Logan Paul (EUA, 27 anys i 23,4 milions de subscriptors)

Germà de l’anterior, Logan Paul convida a personatges famosos de l’esport a participar en els seus vídeos, parla de videojocs o de televisió. Té, a més, un podcast setmanal i aquest any ha llançat els seus propis NFTs. Té 23,4 milions de subscriptors i els seus ingressos el 2021 s’estimen en 16,3 milions d’euros, segons Forbes. Supera els 280 milions de visualitzacions en el seu vídeo més vist.

Ryan Kaji (EUA, 10 anys i 32 milions de subscriptors)

El gènere d’unboxing i presentació de joguines és tot un èxit a YouTube i Ryan Kaji és un dels seus màxims exponents. Ryan va començar protagonitzant vídeos als 4 anys. Ara té 10 i és molt popular a Internet, fent aparicions a la televisió o esdeveniments.

El seu canal Ryan’s World compta amb 32 milions de subscriptors i el seu vídeo més vist suma 2.061 milions de visites. Segons Forbes, el 2021 es va embossar 24,5 milions d’euros.

Markiplier (EUA, 32 anys i 32,4 milions de subscriptors)

Markiplier va començar creant contingut de videojocs, però des de llavors ha generat contingut d’humor o terror. Fins i tot ha gravat una sèrie de televisió que està per estrenar. El seu màxim èxit el 2021 és la seva línia de merchandising. Compta amb 32,4 milions de subscriptors i un vídeo amb 354 milions de visualitzacions. Forbes calcula els seus ingressos l’any passat en 34,5 milions d’euros.

Nastya (EUA, 8 anys i 40,8 milions de subscriptors)

Seguim amb canals infantils, ja que aquesta jove creadora de contingut té només 8 anys. Nascuda a Rússia, Nastya es va traslladar a Miami amb la seva família, des d’on fa vídeos on mostra joguines, jocs, receptes, manualitats i visites a establiments infantils, com a parcs d’atraccions. Els seus vídeos es tradueixen i doblen a més de 8 idiomes. 40,8 milions de persones segueixen a Nastya a tot el món.

Els seus ingressos s’han vist a més catapultats el 2021 per continguts de pagament i el llançament d’una col·lecció de NFTs. Així mateix, la seva filiació a Spotter (una plataforma que compra drets de vídeos de YouTube als seus creadors, cosa que facilita als creadors de continguts una monetització ràpida i fàcil) ha ajudat a augmentar els seus ingressos, que Forbes situa en 25,5 milions d’euros el 2021. El seu vídeo més vist suma 905 milions de visualitzacions.

Dubti Perfect (EUA, entre 32 i 35 anys i 53 milions de subscriptors)

Aquest noi i els seus amics protagonitzen absurds reptes esportius, molts d’ells de gran risc, però amb un to còmic per a delit dels seus 53 milions de subscriptors. A més dels seus vídeos, Dubti Perfect fan gires d’exhibició pels EUA. La seva activitat els va reportar el 2021 uns 18,2 milions d’euros, segons Forbes. El seu vídeo més viral acumula 420 milions de reproduccions.

MrBeast (EUA, 23 anys i 100 milions de subscriptors)

El seu contingut varia de reptes a humor o curiositats. Gràcies a seus gairebé 100 milions de subscriptors, la popularitat de MrBeast s’ha disparat. El 2021, la seva associació amb cadenes de menjar, a través d’una app de menjar a domicili llançat per ell, ha fet que els seus ingressos es disparin fins als 49 milions d’euros, segons els càlculs de Forbes. El seu vídeo més vist suma 245 milions de visualitzacions.

Accepto les condicions d'ús.