Una empresa no és un ens aïllat. La seva activitat té un impacte en la societat que l’envolta. Per exemple, el simple fet que tingui treballadors incideix de manera positiva en l’ocupació. Si, a més, desenvolupa polítiques de responsabilitat social corporativa (RSC) en qüestions mediambientals o socials, aquest impacte serà encara més gran.
Saber que les empreses tenen un efecte en la societat que les envolta resulta força evident. Una altra qüestió és conèixer aquest impacte amb exactitud i mesurar-lo per conèixer-ne l’evolució. Això és precisament el que sol passar amb els conceptes abstractes: que resulten difícils de definir i quantificar. La felicitat o la bellesa en són dos. I l’impacte social d’una empresa també ho és.
Precisament per aclarir aquesta qüestió, la Càtedra CaixaBank de Responsabilitat Social Corporativa del IESE ha editat un quadern titulat Mesurament de l’impacte social: bases per a un marc comú de diàleg. En ell, ofereix algunes pautes per ajudar les empreses a conèixer millor l’empremta que deixen en la societat.