ECONOMIA

El Black Friday, ahir i avui

Temps de Lectura: 5 minutos

El Black Friday, ahir i avui
Avatar

CaixaBank

16 Novembre, 2018


El 23 de novembre torna a ser Black Friday, que cada any se celebra l’endemà de quart dijous de novembre. O, per dir-ho d’una altra manera, l’endemà del Dia d’Acció de Gràcies als Estats Units. Però quin és l’origen d’aquesta celebració comercial que aquests últims anys ha pres tanta força a tot el món?

 

Tot i que hi ha diversos esdeveniments històrics que han rebut el nom de divendres negre, entre d’altres la crisi financera que va començar un divendres de setembre del 1869, sembla que l’origen més immediat del Black Friday actual es remunta només a la dècada dels anys cinquanta del segle XX, quan la policia de Filadèlfia feia servir aquest terme per descriure el gran embús de persones i vehicles que es produïa als carrers l’endemà d’Acció de Gràcies. L’expressió es va popularitzar a partir del 1966, quan va aparèixer publicada en un anunci, i amb el temps s’ha acabat aplicant, més que al dia en si, als descomptes que fan els comerços durant aquest dia.

 

Considerat des de la dècada dels 2000 com l’inici no oficial de la campanya de vendes de Nadal, la seva importància no ha parat de créixer, especialment en les compres en línia. L’experiència s’ha ampliat també al dilluns següent, el Cyber Monday, dedicat a descomptes en productes tecnològics, i últimament el ciberdilluns ha arribat fins i tot a superar les vendes del Black Friday. L’any passat, per exemple, el volum de vendes als Estats Units durant el període va ser de 6.590 milions de dòlars el Cyber Monday, 5.030 milions el Black Friday i 2.870 milions durant el Dia d’Acció de Gràcies. Sumats, més de 14.000 milions de dòlars.

Mètodes de pagament de CaixaBank

Si t’estàs plantejant fer compres durant aquesta setmana de descomptes, CaixaBank posa a la teva disposició tota una sèrie de mètodes de pagament perquè puguis escollir el que et resulti més còmode:

 

Targetes bancàries: en primer lloc, CaixaBank disposa d’un catàleg de targetes, cadascuna amb diferents avantatges i característiques. De dèbit o de crèdit, targetes de prepagament que es poden anar recarregant, la Cibertargeta per comprar per Internet sense preocupacions o la Visa Flash per a joves de 14 a 18 anys en són només algunes.

 

Polsera contactless: aquesta polsera, ajustable i elàstica, es pot recarregar amb l’import que es vulgui i és com portar la targeta al canell. Es pot escollir a quin compte vincular-la i, com que fa servir tecnologia contactless per fer el pagament, és còmoda i segura.

 

TAP Contactless: pensada com a mètode addicional, TAP Contactless és una targeta en format adhesiu que incorpora la tecnologia contactless i que complementa la targeta que ja es faci de manera habitual.

 

CaixaBankWallet: targeta virtual associada a una altra targeta o compte bancari que permet comprar per Internet de manera més còmoda i senzilla. És gratuïta i es pot personalitzar.

 

CaixaBankPay: finalment, CaixaBankPay és una aplicació per a iPhone i Android que permet no només pagar des del telèfon mòbil, sinó també gestionar totes les targetes i operacions des de la mateixa app.

 

I tu, què esperes per planificar les teves compres? Ja tenim aquí el Black Friday, però abans llegeix aquests petits consells:

Accepto les condicions d'ús.