INNOVACIÓ

La intel·ligència artificial ja és realitat a la banca

Temps de Lectura: 5 minuts

Avatar

CaixaBank

17 Agost, 2017


 

Estudis com Financial Services Technology 2020 de la consultora PwC i l’informe Banking Technology Visión de la consultora Accenture ja ens ho han avançat aquest any: la intel·ligència artificial (IA) és una de les tendències clau de què més es parlarà en el sector bancari.

“Creiem que la intel·ligència artificial, o, tal com se la denomina actualment, la computació cognitiva, és realment la nova tendència pel que fa a la tecnologia en alguns sectors, i especialment a la banca”, explica Pere Nebot, director corporatiu de Serveis Informàtics de CaixaBank en la masterclass “Taking digital banking to the next level”, organitzada per The Banker en col·laboració amb CaixaBank.

Nebot afegeix: “Crec que la intel·ligència artificial canviarà la interacció entre els humans, en aquest cas els clients, i el sistema, en aquest cas la banca. Estic convençut que d’aquí tres o cinc anys els clients interactuaran amb els bancs de manera diferent de com ho fan actualment”. De fet, a CaixaBank ja s’està utilitzant un programa d’IA denominat Watson: “Vam començar a fer-lo servir el 2014. Vam aprendre com funcionava Watson perquè compartim un centre d’innovació amb IBM. El 2015 vam ser els primers que vam ensenyar Watson a parlar en espanyol i estem orgullosos d’aquest èxit”, explica Nebot.

Una altra experiència de la companyia en aquesta tecnologia és el chatbot d’imaginBank, mitjançant el qual els clients poden dialogar amb el bot per conèixer les ofertes i les promocions: “Simplement incloem una nova funció, com fer una transferència amb Siri, l’assistent virtual d’iPhone, o fer una operació entre particulars amb WhatsApp. Això és només el principi”. El director corporatiu de Serveis Informàtics de CaixaBank afirma: “Els límits de la intel·ligència artificial només existeixen en la nostra imaginació”.